Omega Seamaster 2231.5000 Titanium
DSfirst Skrev:
Columbo Skrev:Jeg har selv haft en magen til og det er faksisk et ret behageligt ur at ha på. 11500 kr er en meget fair pris specielt hvis uret er nyt. Hvis man synes skiven virker lidt for almindelig kan man montere skive fra den limiterede titanium model der har en grålig tone i skiven.

Ja, skarp pris og ja uret er helt nyt Icon_cool

Overvejer kraftigt at sælge mit TH Aquaracer Chrono til fordel for dette

Nu bliver jeg lidt forvirret.... Skrev du ikke i en anden tråd at du mente at Omega 2254.50.00 var lidt kedelig? Og at TH var et federe ur!

Eller mener du bare at titanium udgaven er flottere?
Svar
Tukjær Skrev:
DSfirst Skrev:
Columbo Skrev:Jeg har selv haft en magen til og det er faksisk et ret behageligt ur at ha på. 11500 kr er en meget fair pris specielt hvis uret er nyt. Hvis man synes skiven virker lidt for almindelig kan man montere skive fra den limiterede titanium model der har en grålig tone i skiven.

Nu bliver jeg lidt forvirret.... Skrev du ikke i en anden tråd at du mente at Omega 2254.50.00 var lidt kedelig? Og at TH var et federe ur!

Ja, det er lidt kryptisk. Alt hvad man siger kan blive brugt imod en, men man må jo vælge. Er lidt vild med den TI udgave til den pris Icon_cool

Det er en skøn hobby Icon_e_wink
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
DSfirst Skrev:
Tukjær Skrev:
DSfirst Skrev:

Ja, det er lidt kryptisk. Alt hvad man siger kan blive brugt imod en, men man må jo vælge. Er lidt vild med den TI udgave til den pris Icon_cool

Det er en skøn hobby Icon_e_wink

Ja, men dyr.....
Svar
er egentlig enig i Bauns betragninger.
Men da jeg prøvede urene på armen, var der ingen tvivl hos mig.
Titaniummmodellen føltes bare forkert og legetøjsagtig.
Derfor prøvede jeg den inden jeg købte, og derfor købte jeg ikke....
Men smag og behag er forskellig....

MVH

SK
/SK
Svar
Hvorledes er det med slibninger. Jeg kan sagtens følge Baun i jo lettere jo bedre kunne være naturligt (Dine rødguldsure er så bare ca 2 gange så tunge som bly og endnu værre i forhold til stål og Titan - men så er der jo en anden glød Icon_e_smile ) MEN

Slibninger på titan - laves de ligeså let flot som i stål - jeg ved for lidt, men mener ikke at have set titanure med flot slibning som ex nye seamaster/speedmaster ure - med matpolerede sider - blanke horn overgange - og så mat igen - de der klare forskelle mellem blankpolerede og matte dele mod hinanden - laves det ligeså let og fint i Titanium?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mit ORIS har de overgange mellem blanke og matte i snakker om
det er en flot detalje på uret syntes jeg selv
og uret er lavet i REN titanium

selv troede jeg faktisk at noget af uret var stål pga de blanke dele på uret
blev glad da jeg fandt ud af at uret var REN titanium
Svar
jacob jensen Skrev:Mit ORIS har de overgange mellem blanke og matte i snakker om
det er en flot detalje på uret syntes jeg selv
og uret er lavet i REN titanium

selv troede jeg faktisk at noget af uret var stål pga de blanke dele på uret
blev glad da jeg fandt ud af at uret var REN titanium

Jeg var en anelse skuffet da jeg modtog mit Oris TT1 Titanium, det var for let og virkede "billigt".... Men nu har jeg 2 Titanium ure og er glade for dem. Mener det er rart at have lidt forskellige ure, både stål og titanium.

Personligt ville jeg ikke fravælge et ur fordi det er lavet af TI, dog vil jeg anbefale andre at prøve uret først.......
Svar
Jeg synes TH modellen er rigtig flot. Synes også ofte, at TH har en god komfort på armen. Man skal ikke ligge så meget i vægten, men i stedet ligge noget i det Baun siger.
Svar
hannover_dk Skrev:Hvorledes er det med slibninger. Jeg kan sagtens følge Baun i jo lettere jo bedre kunne være naturligt (Dine rødguldsure er så bare ca 2 gange så tunge som bly og endnu værre i forhold til stål og Titan - men så er der jo en anden glød Icon_e_smile ) MEN

Slibninger på titan - laves de ligeså let flot som i stål - jeg ved for lidt, men mener ikke at have set titanure med flot slibning som ex nye seamaster/speedmaster ure - med matpolerede sider - blanke horn overgange - og så mat igen - de der klare forskelle mellem blankpolerede og matte dele mod hinanden - laves det ligeså let og fint i Titanium?
vh

Titan er et meget sejt materiale, og meget dyrt at forarbejde.
Derfor vælger mange producenter at lave nogle mere enkle kasser, der derfor ikke bliver så dyre.
Det blev også først muligt at polere titan for en 7-8 år siden. Verdens første polererde titan ur var et Longines Conquest chronograph. Udviklingen er gået meget stærkt siden, og det er blevet billigere at forarbejde titan (stadigvæk dyrt i forhold til stål), så nu begynder producenterne at lave nogle flotte kasser med facetter og poleringer.
I dag kan man sagtens lave titan ure med flot finish og lækkert kasse arbejde, men det koster stadig dyrt. Omega kommer med deres nye SolarImpulse, og det er lavet meget lækkert.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)