Double Red - hvad er det man betaler for?
#11
Hej

Med hensyn til den røde Submariner, er den blevet lavet i mange flere eksemplarer end den hvide, de kørte sideløbende både røde og hvide, røde til det amerikanske marked, helt op til cirka 1980.

MVH Peter
Svar
#12
Vil nu godt lige pointere at der ikke findes mange MK II DRSD som den på auktionen. De blev kun lavet ca. 2 år fra 1967-1969.

Men mht. red sub er det rigtigt at der findes mindst lige så mange røde som hvide. Men da den røde er anderledes en alle andre subs er den langt mere eftertragtet.

/Mads
Svar
#13
Hej

Men den røde 1680 Submariner er stadig ikke mere sjælden end en hvid 1680 Submariner, mit gæt er at der er lavet flere røde end hvide.

MVH Peter
Svar
#14
Tja den er svær. De røde er fortrinsvis lavet fra sen 1967-73 og den hvide fra 1973-79. Jeg ved godt at de røde muligvis blev lavet sideløbende frem til ca. 76-77, men der findes MEGET få fra 73-77 med rød skive. Disse kan også have fået eftermonteret en rød skive. Hardcore samlere vil ikke røre en rød sub fra efter 1973/74.

Desuden har mange af de gl. rødskivede fået en hvid skive monteret senere under service.

Mit gæt er at der ca. findes lige mange af de to modeller. MEN den røde er sværere at finde i fin stand, da de typisk er små 10 år ældre end de hvide. Også et fedt hvad der er mest sjælden. Faktum er at prisen på et flot rød ca. er det dobbelte af en hvid. Så den røde er vel dobbelt så eftertragtet som den hvide.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)