Svar: 18
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
LarsB Skrev:Jeg er nu ikke helt sikker på, at sikkerhadskontrollen giver den sikkerhed, man forventer. .......
Det kan næppe undgås at der overses ting. Selv har jeg prøvet først at komme i tanker om at min Leatherman ikke var blevet flyttet fra kabinetasken til kufferten før jeg stod i køen til sikkerhedskontrol. Jeg valgte ikke at sige noget selv. Jeg vidste fra andres beretninger at den blot ville blive taget og destrueret, hvis jeg lod sikkerhedsfolkene vide at det var en forglemmelse. Den blev ikke opdaget ved gennemlysningen af tasken.
På den anden side har jeg været ude for at skulle tømme en stor taske propfyldt med knaldhamrende dyrt fotoudstyr ud på en diminutiv stålplade for enden af rullebåndet efter gennemlysningsapparatet.
Det er med statsgaranti rigtig svært for de folk der står ved gennemlysningen og ved metaldetektorerne at vide nøjagtigt hvor man skal være pragmatisk og hvornår man skal være agtpågivende.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,335
Selvfølgelig kan de ikke finde alt. Der er dog nogen steder, hvor jeg undres lidt. Jeg har ofte 2 engangsligthere i lommen. På et tidspunkt blev det åbenbart bestemt, at man kun måtte have en. Jeg fik derfor konfiskeret den ene. Jeg spurgte lidt undrene, hvorfor, da jeg kunne gå direkte fra secutrity til kiosken og købe lige så mange lightere, jeg skulle have lyst til. Det fik jeg aldrig noget svar på. Er der nogen her, de kender logikken i det?
I tidligere tider, hvis ens lommekniv var for stor, fik man den ikke konfiskeret, men den blev sendt seperat i en konvelut, hvor der stod "Checked Luggage" med store, røde bogstaver. Det vakte en del opsigt, når man pillede sådan en af bagagebåndet . Dette var gratis, men det gør de åbenbart ikke mere.
Med venlig hilsen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
LarsB Skrev:Selvfølgelig kan de ikke finde alt. Der er dog nogen steder, hvor jeg undres lidt. Jeg har ofte 2 engangsligthere i lommen. På et tidspunkt blev det åbenbart bestemt, at man kun måtte have en. Jeg fik derfor konfiskeret den ene. Jeg spurgte lidt undrene, hvorfor, da jeg kunne gå direkte fra secutrity til kiosken og købe lige så mange lightere, jeg skulle have lyst til. Det fik jeg aldrig noget svar på. Er der nogen her, de kender logikken i det?
Med venlig hilsen
Ja det lyder som om der mangler lidt logik. Jeg har tidligere i CPH oplevet at en kollega der manglede en lighter ikke kunne opdrive en og kioskerne sagde de ikke måtte sælge dem mere. Det ville jo give lidt logik - men stadigt hvis man har en lighter skulle det vel være nok til at tænde ild, det skal der vel ikke to stk til for - men det må være noget med gasmængden. Ikke helt logisk
Den komplette liste er her:
http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Foer+afrej...bagage.htm
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,335
To-lighter-reglen var ikke lige at finde på det link. Jeg har faktisk aldriog set den på skrift. Jeg ved ikke, om man stadig kan købe lightere i lufthavnen. Jeg har ikke købt en, siden føromtalte periode. Hvis jeg har to med nuomdage, lægger jeg den ene i min taske og den anden i min frakke. De bliver scannet seperat, så det giver ingen problemer. Og nej, det er ikke fordi, jeg vil være på tværs, og absolut skal bevise, at jeg kan snyde dem. Jeg glemmer bare ofte at tage den ene ligther op af lommen, inden jeg skal afsted.
Med venlig hilsen
•
Svar: 130
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
LarsB Skrev:Selvfølgelig kan de ikke finde alt. Der er dog nogen steder, hvor jeg undres lidt. Jeg har ofte 2 engangsligthere i lommen. På et tidspunkt blev det åbenbart bestemt, at man kun måtte have en. Jeg fik derfor konfiskeret den ene. Jeg spurgte lidt undrene, hvorfor, da jeg kunne gå direkte fra secutrity til kiosken og købe lige så mange lightere, jeg skulle have lyst til. Det fik jeg aldrig noget svar på. Er der nogen her, de kender logikken i det?
I tidligere tider, hvis ens lommekniv var for stor, fik man den ikke konfiskeret, men den blev sendt seperat i en konvelut, hvor der stod "Checked Luggage" med store, røde bogstaver. Det vakte en del opsigt, når man pillede sådan en af bagagebåndet . Dette var gratis, men det gør de åbenbart ikke mere.
Med venlig hilsen
JEg mener det er fordi at de lightere du selv medbriger kan indeholde væsker som ikke er butan, men f.eks. kemikalier som kan bruges til at blande sprængstof ombord.
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Sikkerhedscheck kan ikke finde alt, men det er jo også kun et spørgsmål om at finde kombinationen af farlig væske/kniv/TNT mm. OG den/dem der er villige til at bruge det. Fordi jeg "kommer til" at slæbe en lommedolk igennem er der jo ingen risiko for jeg har ikke tænkt mig at anvende den til noget "grimt"!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
|