Vedr. tæthed af Speedmaster Professional
Ja det kunne jo være naturligt at lade Columbo selv svare, men hvis nu det er idag du alligevel kommer forbi så.:

Ur afdelingen - hvor den gode herre er kendt for god service og en ursnak iflg forumet her

Trykteste gør man for at se om uret er tæt (man hænger uret i en lufttæt beholder med luft øverst og vand nederst - i alle fald i den traditionelle metode)
Så pumper man luft ind så der opstår et overtryk svarende til det antal atmosfærers tryk uret skal tåle.
Der får det lov at hænge lidt. Hvis det er utæt, så vil der også blive overtryk inde i uret.

Herefter sænkes det ned i vandet, og trykket udlignes. Hvis det var utæt og der kom overtryk inde i det - så vil der no sive små bobler luft ud af uret for at udligne til det normale tryk. Derved kan der ikke komme vand ind, da det jo er luft der søger at slippe ud. Bobler det, trækkes det medens der stadigt er overtryk i det, og så skal der skiftes pakninger Icon_e_smile

U/B = uden beregning

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Okay. Mange tak hannover_dk! Jeg har dog nok ikke lige mulighed for at komme til Illum lige nu, men ellers tak Columbo^^ Icon_e_smile
Svar
Hej

Med hensyn til at trykteste et ur, trykker vi til 10 bar med den store Witschi med kompressor, den du sænker ned i vand er kun til at se hvor et ur er utæt, men uundværlig på et hver urmagerværksted, når man skal finde utætheden på et ur.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)