Formand Mao Ur?
#1
Nu falder dette ur langt ved siden af hvad der normalt diskuteres herinde, men jeg prøver alligevel.

Jeg har fået et Formand Mao ur,

İmage

Det taber/vinder 30 min på 5minutter, altså det er dybt upålideligt.

Er der nogen der ved om det er muligt at få et ordenligt vesterlandsk urværk (mek/quartz) og sætte i, i stedet for det upålidelige kinesiske bambusværk?

Og hvad er formandens arm sat på? Er der 2 "sekundvisere" på uret?
Svar
#2
Der er ikke noget at gøre ved det. Vær glad for uret og hav det som en sjov souvenier. Du kan jo tjekke klokken på mobilen i stedet og så ellers bare bære uret uden at bruge det til tidsvisning.

/Mads
Svar
#3
Har selv samme ur, men har det kun som en "novelty"...

Jeg mener at armen er sat på ankeret i echappementet(som sikkert er en stiftankergang). Det er langtfra en optimal løsning, hvor man mister meget amplitude, sving på balancen...

...sådan er det i hvert fald på mit ur. De skøre kinøjsere! Icon_rolleyes Icon_e_wink
Svar
#4
Fedt ur. Hvor har du fået fat i det?

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#5
Det var en gave fra en hemmelig beundrer, som ved at jeg elsker ure.

Men som sagt, det er kun en novelty, er faktisk for ustabilt til at kunne kaldes et ur.

Sært koncept med at sætte Maos arm på echappementet. Det hjælper da ihvertfald ikke på præcisionen. :-S
Svar
#6
Mit holder tiden ok... men stadig dårligt for en kinøjser...

Hvilket vel siger lidt om præcisionen! Icon_rolleyes

ps. Nice gif... en man kunne få lov til at bruge, på min side, hvis jeg giver dig credit(og link)?
Svar
#7
Hej

Man skal da være meget rød for at bære det ur, men ellers en god souvenir i en ursamling. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
#8
I den rette kommunistiske ånd med fællesskab og delen af alt, er billedet et jeg har fundet på nettet og linket til.

Jeg har ikke ophavssrettigheder, men det tror jeg ikke Formand Mao har noget imod.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)