Svar: 31
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvis man forestiller sig at uret er perfekt, hvor "præcist" kan et almindeligt mennesle trykke på knapperne? De 1/5 sek. som det mit omega Speedy hopper i er det realistisk?
Jeg har også et seamaster med hundredele sekunder, det kan man vel ikke ramme?
Er trænede tidtager bedre end alm. mennesker?
Jens
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Oplev Skrev:Hvis man forestiller sig at uret er perfekt, hvor "præcist" kan et almindeligt mennesle trykke på knapperne? De 1/5 sek. som det mit omega Speedy hopper i er det realistisk?
Jeg har også et seamaster med hundredele sekunder, det kan man vel ikke ramme?
Er trænede tidtager bedre end alm. mennesker?
Jens
Dels kan folk som du er inde på ikke reagere, dels kan uret ikke vise det. Jeg tror ikke lige du har en seamaseter med hundredele sekunder, det vil være ret mange streger med 100 mellem hvert sekund. Du har snarere 10. dele sekunder.
Et almindeligt mekanisk ure hakker sig frem med 5-7 hak per sekund i grove træk og kan derfor ikke tage 10 sekunder - det kræver et fast beat ur med 36.000 svingninger per time - som svarer til ca 10 hak per sekund
Man kan tegne så mange markeringer man vil men uret kan ikke stoppe med mindre interval end de der 5-10 per sekund - og mennesket kan naturligvis heller ikke ramme præcis med 100 del sekund - det kan maskiner - mener nogen i alle fald (De som ikke taber med 2/100 sek)
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Hvordan koger man æg uden et ur, det er jo nærmest umuligt, så koger man tit æg skal man have et ur med chronograph.
MVH Peter
•