Nyt værk til bornholmeruret?
#1
Hej,

Min far har et gammelt Bornholmerur som har store problemer med at gå korrekt. Den lokale "urmager" siger at det ikke kan repareres (jeg ved ikke om han overhovedet er i stand til at lave andet end at skifte et batteri).
Nå, men hvor finder jeg et nyt værk? Det behøver ikke at være med slag, hverken time eller kvarter.
Det er ikke et specielt fint ur, det har været i familien i pænt mange år så derfor vil jeg gerne bruge lidt penge på at få et værk i som virker.

Nogen som kan anbefale en sælger? Send helst en mail for ikke at bryde nogen forumregler.

På forhånd tak.
Henrik
Svar
#2
prøv krognos på frb., han gør sig også i den slags.

mikael
Svar
#3
Hej

Selvfølgelig kan det repareres, det er kun et spørgsmål om tid og penge, jeg vil gerne se uret inden jeg ville give det en dødsdom, da jeg har mange kontakter der kan reparere den slags, inklusive mig selv hvis jeg har tid.

MVH Peter
Svar
#4
peter Skrev:Hej

Selvfølgelig kan det repareres, det er kun et spørgsmål om tid og penge, jeg vil gerne se uret inden jeg ville give det en dødsdom, da jeg har mange kontakter der kan reparere den slags, inklusive mig selv hvis jeg har tid.

MVH Peter

Ja det vil være synd at skifte værket ud med et eller andet tysk masseproduceret værk, eller endnu værre, Quartz... Icon_rolleyes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)