Omega Seamaster Vs. Maurice Lacroix Pontos Chronograf
Igen en lille dyst.

Omega Seamaster kr. 13900

Vs.

Maurice Lacroix Pontos Chronograf kr. 11990

Jeg er klar over at ML er med chronograf, men kan man ellers sige at Omegaen ER bedre? Og hvad skulle være bedre? Præsision, levetid, design eller.....?

Der er jo mange herinde der mener at ML er lidt undervurderet!

Som jeg har forstået det er værket i Omegaen modificeret, men det skulle det også være i ML. Eller er det bare "pyntet"?

Eller er det bare 2 ure fra anerkendte mærker, der står godt til hinanden og skal nydes for det de er? For mig at se er de jo meget forskellige.

Omegaen vil nok altid stå lidt højere i min bevisthed, men den er jo også dyrere.
Svar
Hej

Hvis du sammenligner Omega med ML, skal du sammenligne med Chronographen til 20500 kroner, og så for du lidt mere for pengene med ML, men ML er ikke Omega.

MVH Peter
Svar
Det er vist for meget æbler vs. pærer. Som Peter skriver skal du nok sammenligne ML´en med et tilsvarende Omega med værk baseret på Valjoux 7750.

Her giver ML nok umiddelbart mest ur for pengene, hvor imod Omega´en giver flottest ur for pengene. Det er svært at sammenligne to ure som ligger i hvert sit prisleje, uden det bliver en ulige kamp.

Brandet Omega ligger en tand over ML og Omegas "bundniveau" ligger generelt højere end ML. Så den vej rundt har du et "finere" ur i Omega end ML.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)