Jo Kjelli - det lød nok lidt surt -sorry for det - men problemet er netop at som du også ser fra Klaus - det er ikke noget man kan vente et klart svar på i et urforum. Forsikringer er individuelle - og ´chancen for et korrekt svar på forsikringsforhold - specielt norske er små. Ure kan være under speical krav - de kan være særligt indbo - de kan være særligt privat indbo - de vil oftest afhænge af om de er af guld osv.
Et konkret spørgsmål på et konkret ur er en af de ? som skal via ens eget forsikringsselskab som spørgsmål desværre.
Jeg vedkender gerne at jeg synes en del simple spørgsmål - som prisen på en sprit ny Omega Planet Ocean er lidt pjattede i et sådan forum - En enkelt opringning til en af de mange forhandlere giver svaret på alle aktuelle modeller - men naturligvis skal der være plads til dem her - jeg gav bare min personlige mening om, at jeg (og dermed kun
jeg) foretrækker spørgsmål som ikke lige kan klares - og klares bedre og sikrere -ved en enkelt opringning. Den mening skal der vel også være plads til på et forum.
Jeg ved jo godt at der er megen "løs" snak i et forum - kan man lide kronen på en yachtmaster som du vist skrev - men det kan man i det mindste få et kvalificeret bud på.
Hør din forsikring Kjelli - men jeg kan måske kompensere med at sige som almindeligt råd, at det er smart med god dokumentation af alle ens besiddelser. Foto af uret hos en - og sagår også af ens skabe og skuffer når de er åbne - så man kan se alle de ting man har. Det hjælper meget ved en forsikringssag.
Mine voksne børn har lige oplevet at deres øvelokale er brændt totalt ned. 4 guitarer - Martin - vintage stratocaster o.l. - 2 trommesæt - 4 synthisizers og et utal af forstærkere - pedaler - gig ting er totalt væk - kan ikke engang identificeres i asken. Selv bækkener er små metal klumper
I kan tro det er svært at dokumentere hvis man ikke har regninger liggende på alt - og her hjælper fotos - men de kommer til at tabe masser af penge alligevel
FOLK TÆNKER ofte bare indbrud og tror de blot skal doumentere det dyre som tyvene normalt løber med. De store forsikringstab ligger ved brænd hvor alt er væk - og hvor underforsikringer dukker op
Nå - nu kan i brokke jer over for meget og for langt
vh