forsikring på ur??
Har en Sub LV som jeg er stolt av og redd for.
Den koster like mye som en middels bruktbil, har noen av dere andre forsikrig på uret. Og om så, hva koster en slik forsikring og hva dekker den?
Lurer på om det kan være lurt å ha en forsikring på en Rolex Icon_e_wink
KK
Svar
Du lyder norsk - og jeg kender ikke betingelserne i Norge, men helt ærligt, hvorfor spørger du dog ikke din forsikring??

Normalt er det sådan at et stål ur - uanset pris - rolex LV hører under den helt almindelige indboforsikring, og jeg skulle blive meget overrasket hvis ikke det var fallet i Norge.

Spørg forsikringen helt enkelt

Enormt mange spørgsmål her på vore fora (og det er ikke en kritik af dig specielt - det er jo lidt mere specielt) - kunne løses ved at ringe til en der ved det - ex Hvad koster Omega Planet Ocean i list price
Det er da i mine øjne at spørge et forum om noget man 100% kan få ved at ringe til en forhandler.

IGEN - det er ikke en beklagelse af dit spørgsmål - du er ny i dette måske og har et lidt specielt ?? - men generelt - Spørgsmål som man kan få svar på ved EN opringnig, ´Kan vi ikke slippe for dem?
Undskyld om jeg tog din tråd til at beklage mig over noget som helt generelt irriterer
I alle fald tillykke med et smukt Rolex
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tusen takk for et hva kan jeg si et vel subjektivt svar. Undrer meg at du i det hele tatt orker å svare med en slik dårlig tone.
Du som jeg trenger ikke lese innlegga eller svara som ikke fatter ens interesse. Alt her inne er subjektive meninger og derfor må det på slike forum være litt ydmykhet og takhøyde.
Hadde vært et trist forum om bare det hadde vært diskutert som feks. om man liker den nye krona på den nye yacht-master osv.
Har hele livet hørt at det finnes ikke dårlige spørsmål, bare dårlige svar.

KK
Svar
Hej Kjelli.

Jeg tror hannover_DK kom sent i seng i nat Icon_smil
Normalt dækker indboforsikringen i DK, men det er absolut relevant at check om det er tilfældet.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jo Kjelli - det lød nok lidt surt -sorry for det - men problemet er netop at som du også ser fra Klaus - det er ikke noget man kan vente et klart svar på i et urforum. Forsikringer er individuelle - og ´chancen for et korrekt svar på forsikringsforhold - specielt norske er små. Ure kan være under speical krav - de kan være særligt indbo - de kan være særligt privat indbo - de vil oftest afhænge af om de er af guld osv.
Et konkret spørgsmål på et konkret ur er en af de ? som skal via ens eget forsikringsselskab som spørgsmål desværre.

Jeg vedkender gerne at jeg synes en del simple spørgsmål - som prisen på en sprit ny Omega Planet Ocean er lidt pjattede i et sådan forum - En enkelt opringning til en af de mange forhandlere giver svaret på alle aktuelle modeller - men naturligvis skal der være plads til dem her - jeg gav bare min personlige mening om, at jeg (og dermed kun jeg) foretrækker spørgsmål som ikke lige kan klares - og klares bedre og sikrere -ved en enkelt opringning. Den mening skal der vel også være plads til på et forum.

Jeg ved jo godt at der er megen "løs" snak i et forum - kan man lide kronen på en yachtmaster som du vist skrev - men det kan man i det mindste få et kvalificeret bud på.

Hør din forsikring Kjelli - men jeg kan måske kompensere med at sige som almindeligt råd, at det er smart med god dokumentation af alle ens besiddelser. Foto af uret hos en - og sagår også af ens skabe og skuffer når de er åbne - så man kan se alle de ting man har. Det hjælper meget ved en forsikringssag.

Mine voksne børn har lige oplevet at deres øvelokale er brændt totalt ned. 4 guitarer - Martin - vintage stratocaster o.l. - 2 trommesæt - 4 synthisizers og et utal af forstærkere - pedaler - gig ting er totalt væk - kan ikke engang identificeres i asken. Selv bækkener er små metal klumper

I kan tro det er svært at dokumentere hvis man ikke har regninger liggende på alt - og her hjælper fotos - men de kommer til at tabe masser af penge alligevel

FOLK TÆNKER ofte bare indbrud og tror de blot skal doumentere det dyre som tyvene normalt løber med. De store forsikringstab ligger ved brænd hvor alt er væk - og hvor underforsikringer dukker op

Nå - nu kan i brokke jer over for meget og for langt Icon_e_smile

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg skjønner hvor du vil hen, men det er jo alltid noen som tenker som meg at det er kjekt med en diskusjon der flere kan dele sine erfaringer og komme med velmente råd.
Vi legger saken død nå, jeg kontakter mitt forsikringsselskap og hører hva de anbefaler.
Jeg vil høre hvordan de stiller seg til feks. ran/tyveri ,(hjemme, ute,reise) Mistet feks lenka ryker. osv.

KK
Svar
Hej

Man kan ikke forsikre alt hvad man har, så vil alt gå op i paragraffer og policer, man forsikrer da ikke et jakkesæt bare fordi det koster 10000 kroner, nu ved jeg ikke hvor meget et jakkesæt kan koste, men måske John ved det.

MVH Peter Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)