Først: godt at se dig tilbage uden at være sur over svaret
¨
calle133 Skrev:. Hannover Jeg tror ikke at du bliver tilfreds før du ser en magen til, hvad du nok ikke kommer til, hvad synes du om historien om inderen? Interessant ikke. generelt kan det nok ikke betale sig at re-dial omega, en sådan omgang koster ca 800 kr
Der vil jeg påstå du tager helt fejl - de laver masser af dem, og til ure som sælges for 800 kr uden at blinke du - Der er mange her der kan bekræfte det. Man tror i lang tid at det må da være en original til 1200 kr - men MIN erfaring, og igen rigtig eller forkert er, at den holder slet ikke - uanset logikken. Der er masser af billige re-dials
Mange af skiverne er ens (30 div ++ at vælge mellem) og andre er specifikke for uret, men en person - laver en redial - ud af en skive som renses, og trykkes med farve (silke tryk ofte + sætter markeringer på igen - ikke gennem skiven - men med lim - ofte kan man i lup se et svagt spor af hvor timemarkeringen har været flyttet ½ mm under påsætningen) på 1 time eller mindre, og de får noget der ligner 20-30 kr i timen
En flot skive og en god polering ligger fint indenfor 100 kr + hvad de gav for uret = meget lidt
Jeg er slet ikke ekspert - mest til Eterna og Kolonehjuls kroner fra 1940 ca - og de sidste par år ganske meget Omega, for der får man med og modspil her på sitet - Har handlet 154 ure - men igen, langt fra alle med succes (dog ingen solgte utilfredse

)
Jeg har ingen hammer Omega, men en del Hammer Eterna, så jeg kan ikke pt deltage i en serie om dem inden for Omega, men jeg kan love jeg vil læse den med interesse, og en dag har jeg også hammer Omegas.
Jeg vil dog forbeholde mig at jeg, uden det er bedre eller dårligere end alle andre meninger, vil gøre alt for at ha originale dials - trods det, at en del jeg troede var det ved købet - viste sig ikke at være.
(jeg har stor respekt for Indere og deres svære øknonomi så det er ikke en kritik det der med re-dials der, blot en konstatering.
Jeg er i Indien flere gange om året - Mumbai - New Delhi og Pawarnoo o.a. og har stor stor respekt for hvordan de lever og også stor respekt for at økonomi fungerer helt anderledes der
vh