Omega Calendar.
Baun Skrev:Smukt ur og virkelig spændende med den mørke blå skive - Det må være super til dage i blue jeans!

Skal det have sort rem - eller blå - eller?

vh Baun

Hej Calle

Hvis du tror ,at det jeg skrev her, på nogen måde var nedladende, så har du helt misforstået budskabet.... det er bare sådan noget sjov jeg kører i - med tøj - stil - og ure!

Mor dig over artiklen.... [url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=289">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=289[/url] .... så tror jeg du forstår at det er mest for sjov!

Til Blue jeans foretrækker jeg selv dette:

İmage

vh Baun
Svar
Hej med jer, synes lige at jeg vil sige at jeg ikke er sur eller følte det nedladende,
Nåååå ja, lidt måske Baun, den der med jeans, og så derefter hvilke farve på remmen,
Så kunne den ikke være dybere,
Jeg havde jo ikke læst dit indlæg ang. Påklædning, ure, samt farve på remmen, men vi lærer noget hver dag. Hannover Jeg tror ikke at du bliver tilfreds før du ser en magen til, hvad du nok ikke kommer til, hvad synes du om historien om inderen? Interessant ikke. generelt kan det nok ikke betale sig at re-dial omega, en sådan omgang koster ca 800 kr
Det er en fantastisk samling du har Baun, du er jo med over hele linjen.
Så videre i tråden med Omega Calendar, lad os se nogle flere billeder,
uden at komme op at skændes om værk numre, og hvem der finest,
de ses jo alligevel ikke,
eller en starter med en bumper kavalkade.
Svar
Først: godt at se dig tilbage uden at være sur over svaret Icon_e_smile
¨
calle133 Skrev:. Hannover Jeg tror ikke at du bliver tilfreds før du ser en magen til, hvad du nok ikke kommer til, hvad synes du om historien om inderen? Interessant ikke. generelt kan det nok ikke betale sig at re-dial omega, en sådan omgang koster ca 800 kr
Der vil jeg påstå du tager helt fejl - de laver masser af dem, og til ure som sælges for 800 kr uden at blinke du - Der er mange her der kan bekræfte det. Man tror i lang tid at det må da være en original til 1200 kr - men MIN erfaring, og igen rigtig eller forkert er, at den holder slet ikke - uanset logikken. Der er masser af billige re-dials

Mange af skiverne er ens (30 div ++ at vælge mellem) og andre er specifikke for uret, men en person - laver en redial - ud af en skive som renses, og trykkes med farve (silke tryk ofte + sætter markeringer på igen - ikke gennem skiven - men med lim - ofte kan man i lup se et svagt spor af hvor timemarkeringen har været flyttet ½ mm under påsætningen) på 1 time eller mindre, og de får noget der ligner 20-30 kr i timen

En flot skive og en god polering ligger fint indenfor 100 kr + hvad de gav for uret = meget lidt

Jeg er slet ikke ekspert - mest til Eterna og Kolonehjuls kroner fra 1940 ca - og de sidste par år ganske meget Omega, for der får man med og modspil her på sitet - Har handlet 154 ure - men igen, langt fra alle med succes (dog ingen solgte utilfredse Icon_e_smile )

Jeg har ingen hammer Omega, men en del Hammer Eterna, så jeg kan ikke pt deltage i en serie om dem inden for Omega, men jeg kan love jeg vil læse den med interesse, og en dag har jeg også hammer Omegas.

Jeg vil dog forbeholde mig at jeg, uden det er bedre eller dårligere end alle andre meninger, vil gøre alt for at ha originale dials - trods det, at en del jeg troede var det ved købet - viste sig ikke at være.

(jeg har stor respekt for Indere og deres svære øknonomi så det er ikke en kritik det der med re-dials der, blot en konstatering.
Jeg er i Indien flere gange om året - Mumbai - New Delhi og Pawarnoo o.a. og har stor stor respekt for hvordan de lever og også stor respekt for at økonomi fungerer helt anderledes der
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Baun

Dem jeg har er nok nærmere fra 1970erne end 1960erne, den ene er endda med original lænke, og ligger i min private samling, men hvis du måske skulle være interesseret i af at købe en af dem, kan du kontakte mig.

MVH Peter
Svar
Hej

Er der nogen herinde der går mere op i blue jeans end ure.

MVH Peter Icon_razz
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)