Misserabel Genéve
Kære urvenner

Jeg har arvet et Omega Genéve SS fra min gamle morfar, der i 1975 fik det af sin arbejdsplads for 40 års tro tjeneste. Uret er i meget dårlig stand, mange ridser på kasse og glas.
Uret går, men det er sikkert ikke blevet serviceret i mange år.

Hvem kan få det til at se godt ud igen ?

Hvad vil det koste ?

Hvordan ser den originale lænke ud ?

Om det kan svare sig ? Jo uret har en enorm affektionsværdi for mig.

Mange hilsner

Jørler
Svar
Jeg kan se, at du residerer på Fyn. Jeg ved ikke, om Michael Woollhead laver andet end kuk-ure? Ellers er der Peter Halse i Horsens (hvis du kigger vest) og Bo Mølbak og Jørgen Krognos i Kbh (hvis du kigger mod staden). Der findes sikkert også andre fornuftige urmagere tættere på (Odense må da have et eller andet).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
jorler Skrev:Kære urvenner

Jeg har arvet et Omega Genéve SS fra min gamle morfar, der i 1975 fik det af sin arbejdsplads for 40 års tro tjeneste. Uret er i meget dårlig stand, mange ridser på kasse og glas.
Uret går, men det er sikkert ikke blevet serviceret i mange år.

Hvem kan få det til at se godt ud igen ?

Hvad vil det koste ?

Hvordan ser den originale lænke ud ?

Om det kan svare sig ? Jo uret har en enorm affektionsværdi for mig.

Mange hilsner

Jørler

Den kan blive som ny... for ca 1500 kr vil jeg gætte på. Du skal lige beslutte dig til hvor meget du vil have kassen poleret inden du afleverer den.

Peter Halse laver meget flot poleringsarbejde - sådan som du vil have det. Man skal vide noget mere for at svare på det med lænken.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)