Hjælp fra experterne?
Jeg tror Omega Vintage afd bør være eksperterne, jeg ved ikke om ret mange her hjemme kan nok om emnet. Tonen i Timezones military forum er mildest talt militær (ord som horseshit er føget om ørene, men det er jo lidt sjovt)

Jeg synes da også det lyder helt utroligt at Omega skulle stille deres ekspertise i så dårligt lys, med så simple ting. De må da for pokker vide om de har leveret kaliber 600 til det engelske militær.

Jeg synes du skal via Omega Vintage
http://www.omegawatches.com/cu_vintage/i...r=main.phpsom du givet kender (koster ikke noget, men man skal tilmelde sig, og svar tager masser af tid)

Lad os få en opfølgning

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
oerum Skrev:Jeg har før på forummet forsøgt at finde oplysninger om Omega-producerede britiske militærure, dog uden held.

Kan nogle af de kloge hoveder udfra billederne og oplysningerne hjælpe mig med at afdække urets historie?
Ud fra værkets # kan jeg se, at værket er produceret i starten af 60' erne.

Har temmelig svært ved at få nogle resultater fra Omegas egen database Icon_cry

Jeg kan se, at et (næsten) tilsvarende ur (dog cal. 600) blev solgt på Omegamania-auktionen, marts 2007, LOT 93

Hvad er det mon værd? Hvor sjældent er uret?

Håber, at der er nogle af jer derude, der kan hjælpe

Uret:

cal. 601, ref# 365 613?, serie# 22353530

På forhånd tak

Klaus

Jeg fik nu set i Omegamania på lot 93 og nogle forskelle synes jeg man ser

Dels synes jeg kassen er ret forskellig (hornene smallere - din ligner mere lot 92 hvad kassen angør) dels var lot 93 mærket med www og den der broad arrow bag på og dimmensionen er at pilen er ca 3 5 gange så høj som www - medens din ser mere ud som 3 gange (svært at måle på en skærm, men jeg forholder mig bare til størrelses forholdet

Så er det jo naturligvis som du ved -. at din er mærket bagpå med Y 22668 og 10585857 medens Omegamania var mærket A 792 og 3513708
og din var værk 22352520 medens Omegamania var passende til den alder de skrev 19253831
Din var kaliber 601, Omegamania 600 og så kan jeg ikke huske din diameter uden krone, men Omegamanias svarer til de kendte WWW med 33 mm

Fik du en række bevis punkter fra Peter på hvorfor han mener original som man kan bruge i snak med Omega og evt generalerne på Timezone?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John

Uret er stadig i Horsens ved Peter - det får lige en rens og smøring!

Når Peter ringer, skal jeg nok komme tilbage med status og hvad jeg gør i den videre færd for at få "et stykke papir" på originaliteten.

mvh

Klaus
..nothin' but the blues
Svar
Hej

Klauses ur er med en original militær urkasse hvor de sidste 3 cifre ikke er stemplet ind i urkassen, uret har efter al sandsyligvis fået renoveret den originale skive, og det er en af grundene til at Omegas militær ure er så svær at identificere, og Omega kender ikke referancen, da der er tale om en meget begrænset leverance til det engelske militær, derfor de manglende cifre i referencenummeret, og til John dem som du beskriver som generaler på Timezone, kan finde stort set alt uoriginalt.

MVH Peter
Svar
Det lidt mystiske er deres sikkerhed med at der ikke er leveret til det engelske militär så sent som dette ur skulle vöre produceret - og de har lister og alt muligt fra militäre indköb - hvilket ikke modbevises af Omega eller Omegamania. Men gode oplysninger Peter
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)