Forskel på AP modeller
#1
Jeg har studeret de forskellige AP ROO modeller på de seneste, og jeg har nu et par spørgsmål.

Hvad er grunden til, at en af modellerne kaldes for Safari, og er den sværere at få fat på end de øvrige modeller? Hvad skyldes dette i givet fald?

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel på Safari ref.: 26020ST.OO.D091CR.01 og den anden model ref.:26020ST.OO.D001IN.02
Er det kun remmen, der adskiller de to ure.

Jeg har også hørt tale om et nyt værk.

Jeg håber, I kan hjælpe mig til at få et bedre overblik, da jeg er begyndt at blive hooked på AP ROO.

Jonas
Svar
#2
Jeg tror modellen hedder Safari (hvilket blot er et ikke-AP-skabt kælenavn) fordi den har hornback rem. Denne rem har det karakteristiske horn fra en bestemt type alligator/krokodille lige midt på remmen. Tror det sammen med den brune farve er derfor den har fået navnet.

Forskellen mellem de to ure syntes jeg nu er ret klar. Tallene på Safari er sorte mod alm. luminova gul/grøn på den anden. Desuden forskel i farven på registrene og så selvfølgelig remmen.

Safari er meget eftertragtet fordi uret harmonere godt og mange er vilde med remmen, tal- og skivefarve kombinationen. Men 100 % pga udseendet og intet andet. Teknisk adskilder den sig ikke fra de øvrige ROO og modellen produceres ikke i færre stk end de øvrige.

Det er korrekt at der er kommet et nyt kronografværk baseret på APs nye in-house cal. 3120. Værket hedder 3126/3840 i kronografversionen. Her er dog stadig tale om en lagkage løsning, hvor man har tilføjet et kronografmodul (udviklet af DD iøvrigt) på et alm. værk. Overall er det dog i mine øjne en tand mere lækkert end det gamle JLC baserede værk. Pt. findes det nye værk dog kun i de nylancerede 2007 modeller Volcano, Navy, Shaquille O´neal, Arnolds allstars samt Ginza. Men jeg ved at de ældre modeller bliver opdateret i 2008. Så påregner du at købe fra ny så vent lige et halvt års tid. Det nye værk er bestemt ventetiden værd.

Håber det hjalp lidt!?

/Mads
Svar
#3
Tak for den yderst gode besvarelse Mads. Jeg imponeres gang på gang over dette forums fantastisk kompetente viden.

Det er først på det seneste, at jeg er begyndt at interessere mig for AP, og derfor skal jeg først til at sætte mig rigtigt ind i tingene. Dette er under alle omstændigheder en god start Icon_e_biggrin

Jonas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: