Første Rolex
#11
se noget galt i at nogen laver en skilling på den omtalte måde.

Blot må jeg sige at jeg overhovedet ikke forstår køberne... at give mere end listeprisen for et ur, der kan købes fra nyt!

Der er køberne der udgør "Det underlige" ikke sælgeren, han er da smart.


vh baun
Svar
#12
Har såmænd heller ikke ondt i røven over at folk tjener en skilling på uret, men det er nu alligevel rart at ikke alle sælges til 2-hand dealers der laver 10 k på dem. Og nej jeg ville heller ikke smidt over lidstepris for et Daytona. Og fik jeg det til listepris ville jeg nok også være så dobbeltmoralsk at skyde det af igen. Men mere fordi jeg ikke vil have 55-65 k bundet i netop det ur. Man kan jo få et vintage Seadweller ref. 1665 til samme pris Icon_cool

/Mads
Svar
#13
..helt op til den enkelte egne preferencer, hvorvidt man vil have den ene eller anden model.

Jeg kan sagtens se det fra den anden side, og det er sælgers marked mht de overpriser man ser, når det blot kræver lidt research at finde et nyt åbenbart.

..men derfor er det helt op til folk selv om de vil købe modellen og efterfølgende lave 15-20% på det. Bare ikke med det for øje at jeg købte et.

Smag er individuelt og det er købt fordi det er mit personlige "drømmeur" og min økonomi tillader at jeg køber det p.t. ...og så er den faktisk ikke længere Icon_e_smile

SeaDweller er da nice, men bare ikke for mig.

.
Svar
#14
Ja der er heldigvis forskel på hvad vi foretrækker. Ellers ville det da også blive temmelig kedeligt Icon_e_wink Daytona´en er super lækkert. Misforstå mig endelig ikke...Jeg har da også selv et i samlingen men fik jeg fingre i et sprit nyt ville jeg nok foretrække at lave 10 k på det. Præcis som du siger: Smag og behag!

/Mads
Svar
#15
Hej Thomas
Tillykke med uret. Er det ikke herligt ?
Jeg har selv lige erhvervet et nyt AD GMT2, som er mit sidste ur - ligesom dit. Herlig fornemmelse.
Jeg fornemmer her på forrummet at de fleste er samlere, som har et ur til enhver lejlighed, men vi er tilsyneladende enkelte som har købt drømmeURET. Jeg har igennem en årrække ikke set andre ure, som var attraktive. Når Baun lægger et billede på at en ældre Omega-sag kan jeg sagtens følge ham /dem i at det er flot, klassisk pænt - ja "vintage", men alligevel ikke et ur efter min smag til at bære, men det er jo det herlige - hver mand sin smag - ligesom rødvinen, som omtalt et andet sted.
Endnu engang tillykke med uret, som overlever dig Icon_e_surprised
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)