06-07-2007, 09:50 AM
Hvis man får en ridse i et mineralglas, er der så andet at gøre end skifte glas, eller kan det slibes væk?
|
Ridse i mineralgals
|
|
06-07-2007, 09:50 AM
Hvis man får en ridse i et mineralglas, er der så andet at gøre end skifte glas, eller kan det slibes væk?
06-07-2007, 11:00 AM
se tråden:
http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.p...=safirglas Svarer til mineralglas og giver lidt forslag vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
06-07-2007, 11:19 AM
Tak for tippet.
Vil prøve med keramisk plade rens eller Brasso, lyder jo som om mange har prøvet det. Er det mon helt risikofrit - nogle dårlige oplevelser?
06-07-2007, 11:57 AM
Til Plexiglas pruger jef Polywatch. Jeg har ikke prøvet med det til keramiske kogeplader, men vil tro at det sliber lidt mere!
Til mineralglas? Jeg har lige siddet 5 minutter med mit Omega seamaster Cosmic 2000 og prøvet at fjerne et par småridser i det helt flade mineralglas med det der keramisk kogeplade rens. 5 minutter lyder måske ikke af så meget, men prøv at holde et jævnt pres og poler i 5 minutter, det er dog noget - og der var absolut ingen virkning. Andre råd ønske hvis nogen har det? vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
06-07-2007, 04:08 PM
Jeg tror heller ikke man kan fjerne ridser i safir/mineralglas ved slibning/pudsning - men jeg tror at en del (som vor mand med Omega PO) har coatede glas, og at ridserne, de små kan sidde i coatingen, som kan poleres/udjævnes med ex rens til keramiske kopgeplader eller let slibemiddel i en del fald
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|