Bedste håndoptrukne
#11
Svar fra John der skriver at da han skrev artiklen i 2003 tænkte han på AP cal. 3090 som han "preferred in all ways over the PP cal 215 ( at that time ). Han angiver at VC cal 1400 og Lange cal 941.1 på daværende tidspunkt også var med i toppen.
Han kommer ind på Rolex cal 7040, Breguet Tradition og Blancpain 13RO som værende interesseante. Ikke at de er finere end 215/3090 men har overcoil hairspring.
Jeg tror at jeg har oversat korrekt.
Hilsen Kristian
Kristian Johansen
Svar
#12
Ok det kommer som lidt af en overraskelse med hans liste. Der er jo tale om relativt nye værker som stort set alle er udviklet inden for de sidste 2-5 år. Der er ikke meget nostalgi og tradition i John. Desuden at han har så "simple" værker med som VC 1400, hvor jeg mener der mangler lidt detaljer for at det kommer op på AP 3090 niveau. Bla. balancebro og gyromax balanceskruer som AP 3090 har. BP 13RO er mere forståeligt for det er super lækkert.

Men godt at høre han syntes AP 3090 er i top. Det er også min yngling når vi taler time-only manuelle værker. Men jeg er jo også lidt AP-farvet plus jeg selv har et AP 3090 i samlingen Icon_e_wink

Man kan ikke have andet end den dybeste respekt for John efter at have læst hans dybdegående "reviews" og kender til hans baggrund som high end urmager og urfreak af højeste karat.

Takker for svaret Kristian.

/Mads
Svar
#13
Som i nok kan forstå er jeg brændt varm på AP Jules. Helst i WG. har det værdimæssigt den store betydning om det er fra før eller efter 2002 hvor finishen (antageligt god i forvejen) blev opgraderet, eller har jeg bare set mig blind på noget relativt ligegyldigt?
Venlig hilsen
Kristian Johansen
Svar
#14
Jeg ville ikke være så bekymret over om det er før eller efter 2002. Der er måske lavet mindre opdateringer, men for menig mand er det uden betydning. Værket er jo ikke kendt for at have været dårligt i første generation eller med børnesygdomme. Tvært imod er det kendt som noget af det mest velfungerende overhovedet. Blot fandt John et par småting han mente kunne forbedres lidt, hvilket så er blevet gjort.

Jeg har et Jules Audemars WG til salg du er velkommen til at komme og kigge på. Så kan du selv vurderer om du syntes uret er noget.

/Mads
Svar
#15
Tak for svar og tilbud.
Kritian
Kristian Johansen
Svar
#16
Har AP cal. 3090 Geneva Seal?
Venlig hilsen
Kristian
Kristian Johansen
Svar
#17
Nej AP finishere ikke efter Geneva Seal kravene, så der er ingen af deres værker der har dette. Jeg vil dog mene at finishen er i samme klasse.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: