Skal bruge et "brugs ur"
#1
Hej alle,

For lidt tid siden købte jeg et vintage Sub 16800. Men må indrømme at jeg er lidt øm omkring det og kunne i denne forbindelse kunne jeg godt tænke mig at købe et ur som skal være et decideret brugs ur. Det er meningen af det skal BRUGES og det er helt iorden at det om 10 år er ret brugt at se på. Det har jo også sin charme synes jeg(Dette gælder dog ikke mit 16800 Icon_razz ).

Det SKAL være automatik Icon_e_biggrin
Gerne brugt
Gerne et dykkerur
Skal helst være et af de mere kendte brands
Jeg kan gå op til ca 18.000 kr

Lige nu går jeg med disse overvejelser:

Tag Heuer Aquaracer chronograph
İmage


Rolex 14060 (M)
İmage


Tudor Hydronaut
İmage




Alle jeres tanker og kommentarer vil der blive sat pris på. I må meget gerne komme med yderligere foreslag
Svar
#2
Så vidt jeg forstår, så vil du gerne beholde dit 16800.

Med det taget i betragtning, så synes jeg umiddelbart ikke at Sub 14060 er et interessant valg, da det er for identisk. Det er sjovere med noget lidt anderledes.

Din ide med Aquaracer er ikke helt dum med chronograph, umiddelbart, da det er meget forskelligt fra dit 16800 på det punkt. Tag Heuer er idag dog ikke noget at råbe hurra for ang. værker og finish. Men hvis du synes at det er i orden, så er Tag Heuer selvfølgelig helt fine.


Nå, jeg fik vist ikke sagt så meget spændende, men jeg vil umiddelbart foreslå at du finder et ur som er lidt forskelligt fra 16800, dog selvfølgelig ikke alt for forskelligt, hvis det er den stil du kan lide.

Mvh. Martin
Svar
#3
har både 14060 og TH'en.

14060 er mit foretrukne....!!!

men TH'en er billigere, men 14060'en holder prisen bedre. Den udgår sikkert indenfor en overskuelig fremtid, hvilket kan få den til, at stige yderligere i pris....
Tudor'en kender jeg ikke, ganske givet et udmærket ur!!

Men, prøv dem på og vælg den klokke, som du føler mest for!!!

MVH

SK
/SK
Svar
#4
Hej

Af de to du nævner vil jeg absolut gå efter Rolex 14060, den holder prisen langt bedre end TH, af andre muligheder er der også Muhle Glashutte Rasmus dykkerur til 19800 kroner med lænke.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: