Nyt ur til militær brug.
Hej.

Jeg er ikke sikker på om dette er det rette forum at skrive i, men jeg håber at der er én derude der kan hjælpe mig lidt.

Jeg er i militæret, og da vi bruger en del med kompas, højde og temperatur, vil jeg gerne have et nyt ur med disse funktioner. Jeg har p.t et ældre casio ur: PRT-40, men kunne godt trænge til at få det udskiftet.

Jeg har sat et MAX beløb på 3.000 kr.

De Parthfinder ure jeg har kigget på er følgende:

PRW-1300T-7VER
PRW-1200-7VER
PRG-70YT
PRG-80YT

Er der nogen som kan anbefale nogle af disse ure, eller har andre ure som er meget ligende?

De ure jeg har her starter med PRW og PRG (Fundet på danske sider) Men der er også samme ure (ser det ud til) Som starter med PAG, PAW. Hvad forskellen er, ved jeg ikke?

Hvis i har brug for mere information så sig endelig til.

Tak!
Gør en forskel.
Svar
Tissot-Touch - er en fancy version, der også kan gå som råt hverdags/bytur-ur (der hvor plastikurene ikke hører hjemme).

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Har et prg 80 Protrek Triple sensor, som jeg købte lige da det kom frem. Dengang oplyste manden der solgte mig det, at det var det første i DK.... Icon_cool
Jeg bruger det til rapelling, klatring, trekking, rensdyr -og moskusoksejagt og hundeslædeture.
Det har mange gode egenskaber bl.a solceller og batteriindikator...
Sirius-patruljen skulle efter sigende bruge dette ur, og lillebroderen før det... Og kan det tåle det de udsætter det for, kan det tåle det meste...
Har iøvrigt set, at urskiven.dk sælger et løbeur med gps-halløj, men har ikke rigtigt sat mig ind i om det er noget værd.....

MVH

SK
Svar
Citat:Har et prg 80 Protrek Triple sensor, som jeg købte lige da det kom frem. Dengang oplyste manden der solgte mig det, at det var det første i DK....
Jeg bruger det til rapelling, klatring, trekking, rensdyr -og moskusoksejagt og hundeslædeture.
Det har mange gode egenskaber bl.a solceller og batteriindikator...
Sirius-patruljen skulle efter sigende bruge dette ur, og lillebroderen før det... Og kan det tåle det de udsætter det for, kan det tåle det meste...
Har iøvrigt set, at urskiven.dk sælger et løbeur med gps-halløj, men har ikke rigtigt sat mig ind i om det er noget værd.....

MVH

SK

Lyder rigtig godt. PRG-80 er også det ur jeg nok har sat mest i tankerne, og jeg kan se hos Urskiven.dk koster det kun 2000 kr. Hvad der er mindre end hvad mit budget, hvilket er udmærket. Men kan du sige mig om Altimeteret kan måle hvor langt du har klatret? Altså at man tager 0m fra bunden og så når man når til tops, så kan de sige hvor langt der var? Mth. digital compas, opdatere det af sig selv når du vender dig? Og ikke opdatere når du trykker på knappen?
Har dette fantastiske ur ellers nogle fede funktioner?
Kender du forskellen på PRG-80 og så PRG-1100?

Tak.

Mvh.
Johnny
Gør en forskel.
Svar
Uret kan vise en kurve over højde forskelle i et vist tidrum, den kan man nulstille så den viser den klatretur man er på.

Andre features:
Uret har automatisk illuminator; dvs, at det lyser hvert gang man drejer håndleddet for at kigge på klokken. Denne funktion bruger meget strøm, men er praktisk hvis man er ude om natten eller om vinteren kun har én hånd til rådighed, når man klatrer, laver bil el.lign.
Det har PS-mode;dvs powersavingmode. Når uret ikke har været betjent i en tid forsvinder alt på displayet indtil man trykker på en knap. Det er praktisk, når man ikke har det på, eller sover eller deslige. Det bruger altså stortset kun strøm i brug...
De øvrige funktioner minder om Suuntos Advizer, som jeg også har, men aldrig blev dus med. Advizoren er for BR-agtig og højdemåleren virker vist ikke optimalt under ekstreme forhold...
PRG-1100 kender jeg ikke.....
Men PRG80 får min varmeste anbefaling, til ekstremt og militært brug!!

MVH
SK
Svar
Hvordan fungerer det med temperaturmåleren på PRG80? På mit T-touch er man nødt til at tage det af lidt tid, for at varmen fra min arm ikke påvirker måleren. Det er lidt irriterende. Findes der en smartere løsning, hvor man umiddelbart kan se temperaturen?
Svar
Så blev der købt et PAW-1200-1V.

Att. KK.

På mit gamle PRT-40 casio ur, sidder temp. måleren "opad" så den måler temp. som er over uret, jeg tror det er den samme "teknologi-metode" de har brugt ved de nyere ure. Jeg kender ikke T-touch uret, så jeg kan ikke give dig et nøjagtigt svar.
Gør en forskel.
Svar
Tillykke med uret og tak for info.
Svar
temp.måleren vender opad, men er man meget varm eller er omgivelserne meget kolde(under -15), må man tage det af for en præcis måling....

MVH
SK

-Og lad os så set et par billeder af din PAW-1200 klokke!!!!! Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)