25-03-2007, 07:21 AM
|
Ældre Seamaster???
|
|
25-03-2007, 11:08 AM
Hej
Ja, det ser lidt sjovt ud i helhold til informationen på Omega's hjemmeside. Men jeg er ingen expert... Har du prøvet at måle diametren på kassen? På tværs, dvs. uden kronen? Gerne med digital skydelærer (den kan nemlig nulstilles efter man har kommet tape på kæberne). Nok er mange af kasserne næsten samme diameter, men skal man tro informationen er der bagateller til forskel - næppe noget man vil opdage med det blotte øje. Det kunne måske hjælpe til at opklare hvad der var sket med uret i tidens løb. Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
25-03-2007, 12:38 PM
268 og 269 har identisk diameter og højde mig bekendt. Bygger på Omega 30 mm. Forskellen ligger i balance og hairspring så vidt jeg husker.
Den kan sagtens være byttet, men om det er værket, skiven eller/og bagsiden der er byttet er umuligt at sige, - eller om det er Omegas database som ikke er pålidelig i det her tilfælde? I alle fald er det jo altid irriterende når ting ikke stemmer overens, og når så skiven er helt fejlfri, så kan man altid mistænke, at nogen har forbedret originaliteten lidt, men det gør måske ikke så meget i sådan et tilfælde hvis man ikke er alt for krævende til at det skal være originalt (som jeg lidt hælder til det meste af tiden) vh john Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
25-03-2007, 02:47 PM
Jeg tror, at bagkasse og skive stemmer sammen, idet jeg har en praktisk taget megen til. Den har dog dauphine (de spidse) visere.
Jeg går ud fra, at prisen bør sættes ned, når tingene ikke passer sammen. Uret skulle koste 2.000,-, men det er vel i overkanten så? Peter
28-03-2007, 03:02 AM
Hej Peter
2000 kroner er en del i overkanten, jeg vil sige et sted imellem 1000 og 1500 kroner. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)