Køb af Speedmaster Pro hos smwatches.com
#21
He He, GamleJohn, det er en fornøjelse at følge din historie Icon_e_biggrin

Mit første ur over 10.000 blev også købt hos SM, og jeg gik også gennem et par uger og ventede, og så var det en dag forsinket og så kunne jeg ikke læse trackingen på internettet da det var på italiensk, og... pyha - sikken en kamp Icon_e_smile

Men da endelig uret ankom og blev leveret til min arbejdsadresse, ja, der måtte jeg lige booke et mødelokale og svedig om hænderne pakke uret ur... og ja, resten af den dag blev der ikke arbejdet særligt meget Icon_e_biggrin

Held og lykke - venter med spænding til du modtager uret og med stor stor glæde pakker det forsigtigt ud og griner som en baby, der lige har modtaget sin længe savnet sut Icon_e_biggrin

Mvh
Claus
Svar
#22
Så fik jeg sgu mit ur Icon_e_biggrin

Ved middagstid kom FedEx-manden med pakken. Uret var godt pakket ind, garantikortene var korrekt udfyldt, og der lå en faktura i kassen sammen med en lille pose kaffe-bolcher. Ikke dårligt.
Jeg gik straks ned til Klarlund og fik fjernet et led fra lænken. Det kostede mig kun 150 kr. Nu sidder uret på mit håndled og tikker lystigt derudaf. Tungt og lækkert. Jeg er en glad lille dreng.

Jeg slutter tråden af med et par billeder i morgen.
Svar
#23
Tillykke med dit nye ur! Icon_e_biggrin
Herligt når ting forløber som de skal. Dog trist der skal være så stor prisforskel mellem udland og herhjemme at det kan betale sig at gøre sådan. Eksemplet er desværre langt fra enestående, ikke kun i ur-verdenen.

En ting jeg kan anbefale:
http://www.selva.de/product_info.php?cPa...r%20385955

Den er bare super til at justere de lænker med der er stifter i (og laver man lidt selv kan den også bruges til mange med skruer). Ingen risiko for at noget smutter og man ridser sit nyt ur. Nu må Klarlund godt nok anses for at være professionelle, men kan fortælle at da jeg købte mit nu solgte (fortrudt lige siden) Omega "Bond" Seamaster var det desværre ikke den gamle garvede der tog mod mig i butikken da uret kom hjem, men en yngre kvindelig ansat (det var ikke hos Klarlund). Lænken skulle jo "naturligvis" justeres og i hvert fald Bond-lænken er lidt specielt, så det endte med at værktøjet sad fast og der kom nogle, dog heldigvis ikke skæmmende, ridser i lænken. Senere viste det sig at hun tilmed havde glemt et lille rør der også sidder i Bond-lænken, så jeg måtte en tur afsted for at få det i.
Lidt tid gik og jeg synes den skulle finjusteres, men gad dels ikke tage hele vejen ind til butikken (skulle køre til anden by på det tidspunkt) og dels gad jeg ikke flere ridser/skrammer, så jeg bestilte i stedet ovenstående. Den viste sig bare at være god, så justering af stiftlænke - kein problem - uden mærker af nogen art! Men naturligvis kræver det lige at man ved hvordan man skal håndtere lænken og især de lidt specielle som Bond-modellen (søg på nettet hvis i tvivl).
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!


Svar
#24
Hej

Jeg tager 75 kroner for at justere lænken på et ur der ikke er købt hos mig, og jeg glemmer ikke at putte diverse dele tilbage i lænken efter en justering.

MVH Peter
Svar
#25
peter Skrev:Jeg tager 75 kroner for at justere lænken på et ur der ikke er købt hos mig, og jeg glemmer ikke at putte diverse dele tilbage i lænken efter en justering.

Det tvivler jeg såmænd heller ikke på.
Problemet er at jeg kom for at hente mit ur og jeg kunne jo på forhånd umuligt vide at hun var en noob. Havde hun haft lidt omløb havde hun bedt mig vente til den garvede var ledig og havde jeg vidst hun var en noob havde jeg sagt jeg ventede. Nå, det er flere år siden og hun er vel blevet bedre eller har fundet andet arbejde, så synes ikke jeg vil gøre mere ud af det.
Men under alle omstændigheder synes jeg værktøjet er ganske glimrende og en fin hjælp til andre der gerne selv vil kunne justere lænke (og lige sætter sig ind i om den lænke de vil justere er lidt speciel - som f.eks. den omtale Bond-lænke).
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)