Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg aner det ikke! Jeg er ikke i besidelse af uret... men fandt det her:
http://alanwatch.homestead.com/SEMasu1.html
Der er også billeder af viseren 20 gange forstørrelse... Men der står et sted at zink sulfiden er "brugt op"...
Zink sulfid er den aktivator der får det til at lyse. Så radiummen er der stadigvæk, det lyser bare ikke da der er ikke er noget, til at få det til at lyse...
•
Svar: 163
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for linket!.Har kigget lidit nærmere på de andre billeder,og set hvor kraftigt Radium egentlig er

.På et af billederne,kan man se,hvor plexiglasset på et af urene er blevet helt gult,der hvor Radium tallene på skiven er.Glasset blev afmonteret,så man kunne se det

.
Tror nok alligevel ikke jeg helt har lyst til at há sådan noget inden for dørene.Er godt tilfreds med Tritium lyset på mine Fortis ure.Og så får det jo patina med tiden.Kan allerede se på mit første Fortis fra 2000,at farven på Tritiummet har ændret sig en smule.Eller er det bare mig?.Hvor lang tid går der før,at man rigtig kan se det,og det slet ikke lyser mere?.

.
Er der andre,der har nogle billeder af deres "Radium ure"?.Måske et Rolex,eller Omega?.
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
•