Forslag til indkøb - manuelt optræk?
#1
Har I nogle gode forslag til et ur med manuelt optræk i 50K klassen – gerne med en længere gangreserve så man ikke skal trække op hver anden dag. Har tænkt på et PAM190 men er ikke helt sikker… JLC laver også nogle stykker men mest i reverso og det er ikke lige mig.

Fyr løs!
Svar
#2
Tool eller dress?

Kan du være mere præcis i hvad du søger?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#3
Ja det skal nok mest være et dress men ikke alt for pyntet - og gerne med et lidt spændende værk. Nu ved jeg ikke hvad fordelingen mellem auto og manuel optræk er i denne klasse men jeg synes at de fleste har automatisk optræk og så synes jeg at en del af charmen går af.

Havde en IWC 3714-01 men brød mig ikke om "woble effekten" af pendulet, så den solgte jeg. Jeg ved godt at det ikke mærkes på alle mærktyper og at nogle godt kan lide det, men ikke mig.

IWC´s FA Jones har et spændende værk men skivedesignet er ikke lige mig. Portugiser jubilæumudgaven fra 1993 synes jeg der i mod meget godt om men er nok svær at finde - og priserne er også derefter.
Panerai har jo deres nye in-house men den er med GMT og det er ikke lige en funktion jeg går og mangler - omvendt så mangler jeg jo heller ikke et nyt ur Icon_e_biggrin
Svar
#4
Hvad siger du til et Glashütte PanoReserve?

Jeg kan ikke finde min prisliste på Glashütte nu, så jeg kan desværre ikke se hvad det koster.

Ellers et super lækkert ur.

Jeg leder selv efter et dress ur, og går og tænker lidt på Glashütte. Men ellers er der jo også et IWC Portuguese ref nr. 5001 i stål med enten hvid eller sort skive Icon_e_biggrin Denne har dog ikke manuelt værk..
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#5
Zenith har en manuelt optrukket til omkring 24.000 - billigere end dit ønske men ganske pænt. Så det hos Steenstrup på Strøget.

/Christian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: