29-04-2006, 09:24 AM
Hej
Hvad må man give for et rolex Præsision fra 1991 med gra urskive ?
|
rolex præsision
|
|
29-04-2006, 09:24 AM
Hej
29-04-2006, 06:14 PM
Et sted mellem 3.000 og 7.000 kr i privat handel (mindre for misligholdt, mere for perfekt). Men det er næsten umuligt at sige uden flere informationer: Stand, service historie, original emballage, med/u dato osv.
Jeg har selv haft et, og det er et dejligt ur, jeg ville dog ikke købe det igen. Prisen på service er stort set den samme som de dyrere modeller (dvs. vist nok ca. 3000 autoriseret) - dvs. udgiften er forholdsvis høj sammenholdt med urets værdi. Hvis det ikke kan dokumenteres at uret har været renset indenfor de sidste 5 år, skal du indregne en snarlig serviceudgift i købsprisen. Håndoptræk er en smagssag - jeg foretrækker dog automatik. Hvis jeg skulle købe, ville jeg nok kigge efter en datejust i tilsvarende design -som man uden de store problemer burde kunne finde til ca. det dobbelte - hvilket stadig er en fornuftig pris.
30-04-2006, 03:21 AM
Et service af et Rolex Precision kan laves for cirka 1000 kroner uden reservedele og polering.
MVH Peter
30-04-2006, 04:23 PM
"Et service af et Rolex Precision kan laves for cirka 1000 kroner uden reservedele og polering. "
1000 kr. autoriseret? Der lyder billigt men jeg vil da ikke udelukke at du har ret :) Et ur med manuelt optræk og nedskruningkrone bør efter min mening have krone og kronerør udskiftet ifb. m. service hvis man ønsker at bevare vandtætheden. Det er meget sansynligt at også pakninger og acryl-krystal skal uskiftes. Poleringen er kun kosmetisk - jeg ved ikke hvor meget man kan spare ved at fravælge den. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|