Svar: 4
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg købte et Seiko dykkerur med automatisk urværk( Black Monster ) for nogle måneder siden og det er jeg sådan set glad for, men det går ikke særligt præcist, det går ca et minut for hurtigt pr uge, så er det jeg ville høre om man kan justere det så det går mere præcist?? Hvis man kan, hvor præsist kan det blive, og hvad koster det evt??
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
du kan da spørge der du købte det, men hvis du siger det er et minut om ugen, vil de nok kunne mene du skal leve med det da det er ca 10 sek om dagen og det er ret pænt - udne at være prangende. De kan prøve at justere det hvis du siger du ikke er tilfreds med gangnøjagtigheden, og så kan det måske presses en anelse, men 10 sek om dagen er ret OK vil jeg påstå, for en Seiko monster.
Hvis du bruger det til at dykke med, så husk at pakninger skal checkes hvis de åbner det (selv når det er så nyt) og at du i alle fald skal have det pakket om igen om et årstid hvis du rigtigt skal dykke, og så kan de justere det til den tid.
hej John
•
Svar: 213
Tråde: 14
Jeg tror du skal være godt tilfreds. Black Monster benytter så vidt jeg husker Seikos 7s26 værk. Det er et værk som er kendt for at være et billigt og et super robust automatic værk - men på bekostning af detaljerne. Den tidsafvigelse du beskriver er den forventelige - og selvom du måske kan få en urmager til at gøre uret mere præcist, så tvivler jeg på uret vil holde justeringen i længere tid.
Et 7s26 køber man ikke fordi man ønsker præcision.
Du kan istedet eksperimentere med hvordan du placerer uret når du sover. Nogen gange går et mekanisk ur langsomt når det ligger i én position, men hurtigt når det ligger i en anden. Hvis du kan finde dit urs "langsomme" position kan du måske delvist kompensere om natten og dermed "øge" urets præcision.
•
LFlex Skrev:Jeg tror du skal være godt tilfreds. Black Monster benytter så vidt jeg husker Seikos 7s26 værk. Det er et værk som er kendt for at være et billigt og et super robust automatic værk - men på bekostning af detaljerne. Den tidsafvigelse du beskriver er den forventelige - og selvom du måske kan få en urmager til at gøre uret mere præcist, så tvivler jeg på uret vil holde justeringen i længere tid.
Du kan istedet eksperimentere med hvordan du placerer uret når du sover. Nogen gange går et mekanisk ur langsomt når det ligger i én position, men hurtigt når det ligger i en anden. Hvis du kan finde dit urs "langsomme" position kan du måske delvist kompensere om natten og dermed "øge" urets præcision.
Ok jeg vil prøve at finde den "langsomme position"

Tak for svarene i øvrigt. også til hannover_dk.
Findes der i øvrigt automatiske urvæker som er lige så præcise som quartz værker, og som er til at betale sig fra uden at sælge huset osv??
•
Svar: 69
Tråde: 14
Findes der i øvrigt automatiske urvæker som er lige så præcise som quartz værker, og som er til at betale sig fra uden at sælge huset osv??[/quote]
Lige så præcis som quarz bliver de automatiske ure nok aldrig men det er efter min mening det hele værd. Det at kunne "mærke" uret, at der er noget der bevæger sig inde i urkassen - men ure med automatiske værker til rimelige penge finder du bl.a. hos:
Sinn
Fortis
Oris
Zeno
Morten
•
Anonymous Skrev:LFlex Skrev:Jeg tror du skal være godt tilfreds. Black Monster benytter så vidt jeg husker Seikos 7s26 værk. Det er et værk som er kendt for at være et billigt og et super robust automatic værk - men på bekostning af detaljerne. Den tidsafvigelse du beskriver er den forventelige - og selvom du måske kan få en urmager til at gøre uret mere præcist, så tvivler jeg på uret vil holde justeringen i længere tid.
Ok jeg vil prøve at finde den "langsomme position"
Tak for svarene i øvrigt. også til hannover_dk.
Findes der i øvrigt automatiske urvæker som er lige så præcise som quartz værker, og som er til at betale sig fra uden at sælge huset osv??
elektronisk ur - men det er nok heller ikke derfor man vælger et mekanisk ur. Det er noget med mekanikken etc.
Mht. Seikos 7s26 værk så har jeg læst at de kan være meget præcise (mit eget er !) men de er forfærdelige besværlige at "tune". De laver imidlertid også "high-end" værker som er lige så gode som alpe-værkerne. Se fx. deres Grand Seiko serie (ps: alpe-priser!)
Mvh Jacob H
•