in-house 8 DAYS
Sorry Peter jeg havde overset dit spørgsmål... Icon_e_sad
I mine øjne har det nye Panerai værk en række banebrydende løsninger, som løfter Panerai op i nye højder rent horologisk. Panerai benytter tre fjedre i optrækket, hvilket giver den lange power-reserve på 8 dage. Brugen af tre fjedre er ny. Normalt bruges kun en, og i finere ure med længere reserve bruges to fjedre til optrækket. Dette har Panerai patenteret.
Når kronen hives ud til indstilling af tiden, ryger sekundviseren automatisk til nul (eller kl. 12 om man vil...), så uret kan stilles uhyre præcist. Power-reserve indikatoren er horisontal og ikke cirkulær. Værket har i øvrigt GMT-visning med AM/PM-indikator. Desuden er konstruktionen af balancen speciel.
Jeg er ikke urmager, så en dybdegående forklaring kan jeg desværre ikke give. Men den ville sikkert også blive for langhåret for de fleste alligevel.

Mads Gjødesen
Svar
Er der nogen der ligger inde med opdaterede rygter om kommende modeller med andre udgaver af in-houseværket? -er stadig lidt lun på en PAM190 men hvis Panerai kommer med en tilsvarende Radomirmodel uden alt det GMT/dato tingen tangel her til april, så ved jeg ikke rigtigt om det bedre kan "betale" sig at vente...

Mener at der på Paneristi var et indlæg fra en fyr der havde set et billede af en ansat på Panerai, hvor man i baggrunden kunne se en tegning at en Luminorkasse med nyt værk.
Svar
Har der været nogen prisindikation på det nye in-house 8-days ? Det er vel en lille serie for superrige velhavere!
Svar
De 2 første Radomir SE modeller (guld og platin) ligger langt over 100.000 - og dermed langt langt over mit budget.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)