Findes denne IWC Pilot chronograf?
#1
Kære Urvenner,

Er der noegn der ved om der er lavet en IWC pilots chronograf med quartz-værk og hvor chronograf index er sat op som her på billedet?



İmage

Jeg har kun set Pilot chronografer med visere kl 6, 9 og 12 og med dag dato kl 3. Der er noget fishy ved den her...
Svar
#2
Peter A Skrev:Kære Urvenner,

Er der noegn der ved om der er lavet en IWC pilots chronograf med quartz-værk og hvor chronograf index er sat op som her på billedet?



İmage

Jeg har kun set Pilot chronografer med visere kl 6, 9 og 12 og med dag dato kl 3. Der er noget fishy ved den her...

Det tror jeg absolut ikke
http://www.timezone.com/library/archives/archives0019
blad lidt ned så ser du den og kan læse pænt om den.

Det er da i øvrigt de mest almindelige opsætning med dato mellem 4 og 5 for quartz chronographer.
Opsætningen du nævner med chronographerne ved kl 18, 21 og 12 og dato ved kl 3 er den almindelige opsætning for Valjoux 7750 baserede chronographer, inkl. de mange IWC af den type, som anvender Valjoux 7750 som basis kaliber - men jo givetvis med en del modifikationer (må man ud fra prisen gå ud fra) Icon_e_biggrin
Opsætningen med dato ved kl 16:30 er som sagt helt almindelig for quatz chronographer.
Enkelt automatik ure anvender samme opsætning med dato på 16:30 - jeg ved ikke hvor mange, tror det er meget få, og de er generelt baseret på Zenith elprimeros kaliber 400 (serie) - se billede her:

İmage

Venligst John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej John,

Tak for hjælpen. Det hjalp meget på det hele. Ved du hvad listeprisen er på det nævnte ur?
Svar
#4
Peter A Skrev:Hej John,

Tak for hjælpen. Det hjalp meget på det hele. Ved du hvad listeprisen er på det nævnte ur?
Nej inegn anelse om prisen - men det ved enhver der handler med IWC, hvis modellen stadigt er aktuel, jeg tror faktisk ikke den er det, men de har stadigt quatrts chronographer.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Uret laves ikke mere. Det "rigtige" IWC Fliegeruhr 3706 koster brugt med læderrem mellem 15-20.000 kr. Dette ur er ikke så eftertragtet og bør være noget billigere.

mvh
Jens-Kristian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: