Svar: 14
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Jeg kan godt forstå, at man gerne vil sparer så meget, som muligt ved køb af et nyt ur. Men disse penge kan være dyrt sparet, synes jeg. Da jeg lige for øjeblikket har en sej kamp med omega vedr. int. garanti på en seamaster chronograf. Denne har været til rep. 3 gange og funger stadig ikke og efter normalt glædende regler, ville de skulle tilbyde mig et andet ur, men da uret ikke er købt i DK er Swatch Group Nordic ikke lige frem venlig sindet overfor dette, selv om der står i omegas garanti bestemmelser hvordan fremgangs måden for garanti rep. er, sker der bare ikke noget, så jeg har ind til vidre måttet undvære et ur i knap 6 mdr. Derfor mener jeg, at man nok bør overveje nøje om det ikke, af lige vel ikke ville være en fordel at købe et her hjemme, godt nok noget dyre, men skulle der være en fejl i uret, som af en eller anden årsag ikke kan rep. så står man ihvertfald noget stærkere, hvis det er købt i DK og man har desuden muligheden for, at få sine penge retur, det er noget svære, hvis det er købt i udlandet selv om det er et andet EU land. Snakker desværre af dårlig erfaring. Så for mit vedkommende ikke flere greymarket fra omega
med venlig hilsen
Per
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
fra en anden vinkel spar 5,5k glem alt om garantien og få uret lavet hos Bo Mølbak eller Jørgen krognos pris? næppe over 1k, og du har stadig sparet 4,5k....
Mikael
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Der kan være flere grunde til at handle hos en urmager i Danmark - og også til at handle over internettet.
Min kone skulle have et flot ur. Men hun er ikke typen der graver sig ned i sagerne via internet. Hun skal ind i butikker, have tingene i hånden (på armen) sammenligne, snakke og nyde at blive pænt behandlet.
Vi bor i Nyborg, men kommer fra Vejle. Så en dag vi var i Vejle besøgte vi Ranck Svendsen, hvor vi fik en excelent behandling. De havde et pænt (omend ikke overdådigt) udvalg og min kone bestemte sig for et Omega Constelation med diamanter på skiven og guld og stål. Prisen var vist 19.6 K - og min indsats var at sikre de obligatoriske 15% rabat.
Hele oplevelsen var god - uret på armen og ud og spise. Sådan!
Jeg selv handler ikke på den måde. Jeg nyder jagten på internettet - og også at få det rette ur til den rette pris.
Jeg kunne formentlig have sparet 3K ved at have bestildt konens ur hos Silvermagic - men så kommer det en måned senere og hele situationen bliver en anden. Desuden kan jeg ikke helt slippe tanken om at man bruger meget tid hos urmagere og handler via internettet - ikke helt fint, efter min mening. Der må være balance.
Det ultimative svar må være at tage en tur over there og betale rejsen ved det man sparer på uret - det er da et flot scenarie - ikke.
•
Svar: 24
Tråde: 11
Man må godt sætte punktum og komma i en sætning, Per! Determegasværtatlæsehvadduskrivernårdethelebarekommerisådanensmøre.
Mikkel - til lykke med det nye ur og den gode pris.
•