Det er lidt surt at der er så lidt om vintage ure
#1
Siden kunne med større ret hedde "gode ure" mekaniske ure" "dyre ure" eller sådan noget, men "vintage" er ikke specielt korrekt for indholdet. Vintage er noget med "årgangs" men bruges oprindeligt mest om specielt fine årgange, ofte i Portvin og Champagne - og nu også om biler, hvor det er ældre sager af høj klasse vi taler om.
Her i forummet og i det hele taget på Vintage ure, handler det mest, eller næsten kun, om rigtigt gode (og spændende og velskrevne og alt det der) indlæg om dyre næsten nye ure - som dog trods alt til al held er af den mekansiske slags.

Jeg ved ikke om interessen for det som generelt i verden går under "vintqage ure" er for lille herhjemme, til at et forum kunne leve. Mange andre steder, vil forum for "vintage" handle om ure fra 1920 til 1980-90 og i alle fald slet ikke sprit nye ure.
Jeg kritiserer ikke indholdet, jeg synes det er et fint initativ som jeg har været med i længe, men savner lidt mere om de gamle sager, ting fra 1940 til 1970 mest.

Havde jeg kunne få den "forbandede" [Img] funktion til at virke havde i fået et par vintage billeder. Jeg loader ned til en billedside, men kan ikke få henvisningen til at virke.

Venligst John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#2
er fuldstændig enig med dig. jeg fandt dette forum for ca. 1 år siden med den forhåbning at kunne få flere informationer og diskussioner om årgangsure, der efter min mening gerne skulle være mere end 20 år gamle. jeg selv ser mig omkring efter gamle, velholdte ure til min samling for derefter at sætte dem til salg på denne side. urene bliver selvfølgelig efterset af en urmager. men salget går meget trægt, da interessen for vintageure ikke er tilstede blandt brugerne. måske er de oz for dyre fordi man sagtens kan få et spritnyt fortis eller tissot, eller hvad der ellers bliver anbefalet til nye brugere, til de samme penge. måske har det noget at gøre med gennemsnitsalderen af brugerne. det kunne være helt interessant at undersøge dette ved hjælp af en afstemning-eller noget. endvidere kunne jeg tænke mig få en auktion af vintageure igang her på siden, men jeg ved ikke om det teknisk og økonomisk er muligt. men på den måde kan man få diskussioner igang. faktum er at forum for mig er ved at blive for kedeligt, da der ikke er ret mange indlæg om de gamle gode urmærker. og jeg har forsøgt selv at indbringe nogle indlæg men ingen respons.
Svar
#3
hannover_dk Skrev:Siden kunne med større ret hedde "gode ure" mekaniske ure" "dyre ure" eller sådan noget, men "vintage" er ikke specielt korrekt for indholdet. Vintage er noget med "årgangs" men bruges oprindeligt mest om specielt fine årgange, ofte i Portvin og Champagne - og nu også om biler, hvor det er ældre sager af høj klasse vi taler om.
Her i forummet og i det hele taget på Vintage ure, handler det mest, eller næsten kun, om rigtigt gode (og spændende og velskrevne og alt det der) indlæg om dyre næsten nye ure - som dog trods alt til al held er af den mekansiske slags.

Jeg ved ikke om interessen for det som generelt i verden går under "vintqage ure" er for lille herhjemme, til at et forum kunne leve. Mange andre steder, vil forum for "vintage" handle om ure fra 1920 til 1980-90 og i alle fald slet ikke sprit nye ure.
Jeg kritiserer ikke indholdet, jeg synes det er et fint initativ som jeg har været med i længe, men savner lidt mere om de gamle sager, ting fra 1940 til 1970 mest.

Havde jeg kunne få den "forbandede" [Img] funktion til at virke havde i fået et par vintage billeder. Jeg loader ned til en billedside, men kan ikke få henvisningen til at virke.

Venligst John H

Følg denne tråd for at se hvordan du poster billeder.
Svar
#4
Hej Alle

Det omtalte problem, ang. nye ure, kontra vintage ure, er vi helt obs på.
Vi er i øjeblikket igang med at lege med lidt forskellige løsninger på dette. Icon_rolleyes
Planen var jo oprindeligt at det skulle være en side om, og med vintage ure. Men da efterspørgslen/interessen også går meget over i de nye ure, bliver vi nok nød til at finde en ny plan Icon_e_biggrin

Hvis der er forslag og ideer, så kom med dem....
Mvh.

Bjørn Hell Andersen

hannover_dk Skrev:Siden kunne med større ret hedde "gode ure" mekaniske ure" "dyre ure" eller sådan noget, men "vintage" er ikke specielt korrekt for indholdet. Vintage er noget med "årgangs" men bruges oprindeligt mest om specielt fine årgange, ofte i Portvin og Champagne - og nu også om biler, hvor det er ældre sager af høj klasse vi taler om.
Her i forummet og i det hele taget på Vintage ure, handler det mest, eller næsten kun, om rigtigt gode (og spændende og velskrevne og alt det der) indlæg om dyre næsten nye ure - som dog trods alt til al held er af den mekansiske slags.

Jeg ved ikke om interessen for det som generelt i verden går under "vintqage ure" er for lille herhjemme, til at et forum kunne leve. Mange andre steder, vil forum for "vintage" handle om ure fra 1920 til 1980-90 og i alle fald slet ikke sprit nye ure.
Jeg kritiserer ikke indholdet, jeg synes det er et fint initativ som jeg har været med i længe, men savner lidt mere om de gamle sager, ting fra 1940 til 1970 mest.

Havde jeg kunne få den "forbandede" [Img] funktion til at virke havde i fået et par vintage billeder. Jeg loader ned til en billedside, men kan ikke få henvisningen til at virke.

Venligst John H
Svar
#5
Jeg er helt enig i kommentarerne omkring vintage/nyere ure. Jeg interesserer mig også selv mest for de fine gamle klassikere, og finder desværre utrolig sjældent indlæg herom. Kunne man forsøgsvis prøve med et forum kun til samlere af vintageure?

Ideen med en auktion synes jeg er god. Når jeg rydder op i min samling en gang i mellem, vælger jeg som regel QXL, da jeg på annoncer på vintageure eller dba altid bliver ringet op af folk, der vil have rabat. Det er pi...irriterende. På en auktion er der ingen diskussion, og jeg er sikker på at få solgt ret hurtigt.

mvh

Niels
Svar
#6
Det er jo et åbent forum. ... Jeg mener.... Man får jo kun det ud af det som folk "putter i det". Så hvis der ikke er så mange tråde som vintage er det vel fordi folk ikke er så interesseret i det. Hertil vil jeg dog sige at på rolex forumet snart har mere vintage snak end moderne snak.

Jeg kan ikke rigtigt se at det er noget man fra centralt sted kan ændre. Hvis folk brænder inde med vintage spørgsmål, er det jo bare at fyre dem af. Jeg har set utroligt få spørgsmål der ikke er kommet svar på. Icon_e_smile

Mvh

Morgan
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: