Revue Thommens
#1
Kender I noget til dette mærke.
Pris / Kvalitet osv.
Mvh
Lars
Svar
#2
LSM Skrev:Kender I noget til dette mærke.
Pris / Kvalitet osv.
Mvh
Lars


Hej Lars

Jeg købte i december et Revue Thommen Airspeed XLarge ref. 16050.2. NIB af Niels Jørgen Westen hér på forummet (Good guy - kan anbefales)

Jeg ønskede et dagligdags automatik ur, som jeg kunne gå med uden at tænke på om der kom en lille ridse i glas eller kasse.

Jeg valgte det pga. dets design. Det er oversized (41 mm) med blå skive og visere som ligner de der er på visse instrumenter i mindre fly.
Endvidere kan man se til værket fra bagsiden, hvad jeg synes er morsomt.

I betragtning af at der er tale om et ret ordinært ETA cal. 28xx, er det et dejligt ur. Det går ret præcist, og hvis man eksperimenterer lidt med i hvilken position man lægger det om natten, kan man komme ned på en afvigelse på 2-3 sek. målt over 3-4 uger. Det er ganske imponerende.

Inden jeg købte det, chekkede jeg lidt på bl.a. Timezone.com, og hér var man generelt også ret begejstrede.

Min eneste anke, er at datoen - som er markeret med en rød-malet viser - først skifter ca. 8 min. efter midnat; men det kan jeg leve med.

M.a.o. value-for-money

/Peder
Svar
#3
LSM Skrev:Kender I noget til dette mærke.
Pris / Kvalitet osv.
Mvh
Lars

Revue er et mærke, som går langt tilbage, og som indtil engang i 70'erne lavede deres egne værker. Nu bruger de modificerede ETA-værker, som så mange andre. Der findes nogen ret berømte modeller, f.eks. Cricket, som blev kendt som "præsidenturet", fordi en amerikansk præsident sværgede til det. Det var iøvrigt med vækkeur. Prismæssigt ligger de fra ca. 5-30.000, og efter min mening er de et godt køb til prisen. Den håndværksmæssige finish er rigtig god, og jeg har ikke haft nogen form for problemer med de tre jeg har.

mvh Niels Liengaard
Svar
#4
LSM Skrev:Kender I noget til dette mærke.
Pris / Kvalitet osv.
Mvh
Lars

... glemte at skrive, at der jo er et link hér fra sitet til den danske importør, som oplyser priser m.v.
Så vidt jeg husker ligger priserne mellem ca. 3.800 - 30.000 dkr.


/Peder
Svar
#5
LSM Skrev:Kender I noget til dette mærke.
Pris / Kvalitet osv.
Mvh
Lars

Jeg har et Cricket 97 - jeg er meget tilfreds. Uret ser godt ud og har et meget praktisk alarm.

mfh Manfred
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)