Stempel På Lænke
Hejsa

Jeg har på mange billeder af diverse Rolex modeler set at lænkens serie nummer står oppe til højre når uret ligger med kronen op ad set bagfra. Jeg har på mit set at det står trykt nederst til venstre med kronen op ad. Er der nogle regler for hvor og hvorfor det er trykt som det er ?. Mit er en F-model Submariner 2004.

På forhånd tak.
Svar
Så vidt jeg har forstået, er det ikke serienummeret, men lænkens nummer, der står der. På mit GMT II, står det både oppe til højre for kronen og nederst modsat til venstre. Serienummeret står vist der hvor lænken sidder, men er ikke helt sikker.

Mvh

Jakob
Svar
Gæst Skrev:Så vidt jeg har forstået, er det ikke serienummeret, men lænkens nummer, der står der. På mit GMT II, står det både oppe til højre for kronen og nederst modsat til venstre. Serienummeret står vist der hvor lænken sidder, men er ikke helt sikker.

Mvh

Jakob

Det er lidt forskelligt det med ref.numre på lænker til Rolex ure. Fx. er nummeret ikke længere direkte synligt, hvis vi taler om lænken til en Sea-Dweller årgang 2004.

Men normalen er, at ref.nummeret (fx. 93150 som er nummeret på den traditionelle Oysterlænke uden solide endestykker til Submarineren...) er indgraveret i lænkens sidste led. Selve endestykkerne har også et ref.nummer, som i lighed med selve lænken, er indgravet på bagsiden af endestykket.

Serienummeret og urets ref. nummer er indgravet i urets kasse mellem "hornene". Såvidt jeg husker, sidder urets ref. (fx. 16600 - Sea-Dweller) mellem "hornene" ved kl. 12 og serienummeret mellem "hornene" ved kl. 6
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)