Speedmaster - ægte eller ej
#1
Hej med jer....

har pt et speedmaster automatic, men er blevet i tvivl om urets ægthed.....
efter at havde læst flere tråde herinde, har jeg undret mig over urets bagside. flere steder herinde snakker i om søheste og måneindskriptioner mm., men på mit er der kun indgraveret omega med tilhørende omega tegn (meget enkelt) - er dette et tegn på at uret ikke er ægte eller er der lavet ure med denne meget simple indskription???

udover bagsiden, som jeg synes er FOR enkel, så virker uret fuldt ud ægte, men hvis i gider at opklare dette for mig, så behøver jeg ikke tage til urmageren......glasset er i øvrigt af plast,tror jeg (hvert fald ikke ridsefrit)

iøvrigt, nogen der ved noget om prisen på et nyt glas og ny lænke - har pt læderrem og lidt ridset glas

på forhånd tak
Anders
Svar
#2
Umiddelbart så skal der være en gravering af en "Søhest" eller et påsat emblem af samme. Inskriptionen med "The First Watch Worn On The Moon ... etc" er kun på Professional versionen, som er med manuelt optræk og cal. 861/1861 efter ca. 1970.
Versionen med automatic værk plejer kun at have en søhest bagpå.
Hvis du kun har Omega + omegasymbol graveret så lugter det lidt i mine øjne Icon_e_confused

Måske andre ved bedre?

/Ole
Svar
#3
Gæst Skrev:Hej med jer....

har pt et speedmaster automatic, men er blevet i tvivl om urets ægthed.....
efter at havde læst flere tråde herinde, har jeg undret mig over urets bagside. flere steder herinde snakker i om søheste og måneindskriptioner mm., men på mit er der kun indgraveret omega med tilhørende omega tegn (meget enkelt) - er dette et tegn på at uret ikke er ægte eller er der lavet ure med denne meget simple indskription???

udover bagsiden, som jeg synes er FOR enkel, så virker uret fuldt ud ægte, men hvis i gider at opklare dette for mig, så behøver jeg ikke tage til urmageren......glasset er i øvrigt af plast,tror jeg (hvert fald ikke ridsefrit)

iøvrigt, nogen der ved noget om prisen på et nyt glas og ny lænke - har pt læderrem og lidt ridset glas

på forhånd tak
Anders

Hej Anders

Der er faktisk modeller hvor der kun står omega på !!
Har du mulighed for at sende mig et billede af uret, så er det lidt nemmere at hjælpe dig.

Du kan sende det på denne addresse. <!-- e --><a href="mailto:hell@wilhardt.dk">hell@wilhardt.dk</a><!-- e -->

mvh.

Bjørn Hell Andersen Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)