Ebay - GSP - Told/VAT forudbetalt?
Hej

Jeg kigger på nogle varer fra USA. Normalt ryger der et 160 kr gebyr på til PostDK samt 30% på til Told og Skat når der importeres fra lande uden for EU. Men nu kan jeg se, at på nogle varer fra USA på Ebay står der at de købes via GSP og der så ikke kommer ekstra import omkostninger på, se indklip nedenfor. Icon_e_smile På nedenstående står der 0,00 USD i import charge, mens andre har små beløb på 5, 10 eller 20 USD.

Er det korrekt at købes der varer, som er omfattet af dette GSP kommer der ikke gebyr, told og moms på? Icon_e_surprised Icon_cool

Shipping: $23.49 (approx. DKK 154.45) International Priority Shipping to Denmark via the Global Shipping Program | See details
Item location: Scottsdale, Arizona, United States
Ships to: United States and many other countries | See details
Import charges: $0.00 (estimated and based on current bid)
No additional import charges on delivery
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
Er med på en kigger Icon_smil
Svar
Hej Borgbjerg, det er korrekt, handler du via deres "global shipping program" sørger de for afregning af told og moms. Når der står 0,- i yderligere omkostninger, er det fordi varen er under toldgrænsen, stiger buddet, følger afregningen trop. Jeg har benyttet det et par gange, og det virker fint. Det gælder også ved transport med Fedex, de afregner told og moms, og så får du ét stk færdig regning, inden udlevering.
Kamstrup
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)