04-09-2014, 09:41 PM
Jeg har længe haft kigget på vintageure, gerne fra 1947 som er fra mit fars fødselsår, men også fra 1979 som er fra mit eget fødselsår. Det har ikke just været nemt at finde et herhjemme, men så faldt jeg sku forleden over et mega flot Omega ur fra 1979 på dba...de som kender mig lidt herinde fra ved jeg går en del op i affektionsværdien i mine ure.
Da jeg personligt ikke har meget forstand på vintageure tog jeg, efter at have skrevet med sælger, kontakt til Thomas Baun herinde fra og Thomas var super imødekommende og kunne fortælle mig en hel masse omkring Omega ure. Da jeg fandt ud af det simpelthen var uret jeg skulle byde på, var det bare om at komme ud over stepperne - og den efterfølgende dag kunne jeg med stor stolthed tage et Omega ur på, som var produceret i selvsamme år som jeg blev født i...jeg har haft uret på hele dagen i dag og synes det er et møgcharmerende ur!!
Her kan du se uret på mit håndled;

Uret er automatisk, udført i guld på stål og med stål bagkasse m. ny original krone samt læderrem. Ydermere er det et Cal 1010 med reference nummer 166.0202. Sælger var en smule i tvivl om hvilken model det var men hældte mest til et Geneve da Seamasteren tit og ofte har deres logo på bagkassen.
Kan I herinde vurdere det ud fra ovenstående info?!
Mvh
En meget glad vintageejer (Thomas)
Da jeg personligt ikke har meget forstand på vintageure tog jeg, efter at have skrevet med sælger, kontakt til Thomas Baun herinde fra og Thomas var super imødekommende og kunne fortælle mig en hel masse omkring Omega ure. Da jeg fandt ud af det simpelthen var uret jeg skulle byde på, var det bare om at komme ud over stepperne - og den efterfølgende dag kunne jeg med stor stolthed tage et Omega ur på, som var produceret i selvsamme år som jeg blev født i...jeg har haft uret på hele dagen i dag og synes det er et møgcharmerende ur!!
Her kan du se uret på mit håndled;

Uret er automatisk, udført i guld på stål og med stål bagkasse m. ny original krone samt læderrem. Ydermere er det et Cal 1010 med reference nummer 166.0202. Sælger var en smule i tvivl om hvilken model det var men hældte mest til et Geneve da Seamasteren tit og ofte har deres logo på bagkassen.
Kan I herinde vurdere det ud fra ovenstående info?!
Mvh
En meget glad vintageejer (Thomas)
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)