Køb af rolexure til investering
Hvis jeg skulle investere fx en halv mio i Rolex ure ville jeg gå på jagt efter en passende samling - eller del af samling. Der sidder folk derude som gennem en årrække har skabt en god samling af fine Rolex ure og som måske nærmer sig en alder, (eller bare et sted i livet - huskøb) hvor de ikke længere ønsker pengene stående i ure og samtidig heller ikke gider sælge dem et af gangen.

Hvis ikke du selv er Expert, må du alliere dig med sådan en - og betale lidt for expertisen. Jeg tænker der er folk herinde der gerne ville medvirke til at vurdere sådan en samling.

Et spændende projekt hvis man har en halv mio. (eller andet passende beløb) at lege lidt med.

vh baun
Svar
Vælger du at investere i ure vil mit primære råd være at passionen for ure skal være der. Du skal passe og pleje samlingen gennem alle 10, 20 år eller hvor længe du nu synes er passende og her er lysten og interessen ekstrem vigtig. Modellen med at købe en bunke ure over en kortere periode og smide dem i boksen i 10-20 år duer ikke. Du skal hele tiden følge med markedet, købe når det rette tilbud er der og sælge når tiden er rigtig. Du skal kende dine mærke, firma'erne bag og følge med trends.
Du skal gøre det pga passionen og ikke investeringen for ellers vil du ganske sikkert få et bedre afkast ved at lade Nykredit, Danske Bank eller andre investere pengene for dig.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)