Køb af ur i udlandet. (Italien)
Hej.

Er stadig ret ny med hensyn til ure.
Så ville lige høre jer kloge hoveder ad, om det er total no-go at købe ur i udlandet enten via chrono24 eller ebay.

Har forelsket mig lidt i et rolex ur fra Italien.

Nogle der har handlet med Plus Watch? Eller har hørt om ham?

Mvh Martin
Svar
Kender ikke forhandleren, men du kan roligt handle med forhandlere online i den stor verden.

Der er nogle forholdsregler du kan og burde overveje dig først. Det handler om for dig at sikre dig bedst muligt. Det er du jo allerede i gang med, med at søge referencer på en givet forhandler.

Jeg ville gøre følgende hvis jeg var dig:

1) Google forhandler, søg på om der er andre der har erfaring med forhandleren og søg efter referencer på forums (som du jo allerede er igang med) Icon_e_wink

2) Mange forhandlere der sælger gennem chrono24 har ofte en fysisk butik. Gå ind på deres hjemmeside, der får du ofte et vink på om forhandleren er seriøs!

3) Kontakt forhandleren vie e-mail eller ring ham op, her får du et tegn på om der her "hul" igennem. Svarer han hurtigt, svarer han høfligt og virker han hjælpsom osv

4) Betaling. Kan du betale hos forhandleren via Pay-Pal, er det for mig et godt tegn. I princippet køber jeg ikke noget hvis ikke jeg kan betale med Pay-Pal, denne betalingsform stiller dig som køber meget stærkt og sikkert. Du kan forholdsvis let køre en sag mod forhandler via Pay-Pal, hvis ikke du har fået dit ur eller på anden måde føler dig snydt.

5) Er forhandleren villig til at sende dig dit ur, med dem DU ønsker og på den måde DU vil have det, vil det igen være tegn på en seriøs forhandler.

Håber du kan bruge svaret til noget.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Enig med Henrik, en egentlig guide findes nok ikke, men de skrevne ord ovenfor er helt sikkert pænt retningsgivende.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Super. Tak for Info, så har man lidt retningslinjer at gå efter.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)