Lünette i orange keramik?
Er der nogen af jer, der har hørt rygter om, at Omega arbejder på at lave Planet Ocean´s lünette i orange keramik?
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
hej det har jeg hørt det gør de der er et problem de kan ikke få den rigtig farve de kan ikke styre det så faven er ikke ens helle vejen rundt
Svar
dks Skrev:hej det har jeg hørt det gør de der er et problem de kan ikke få den rigtig farve de kan ikke styre det så faven er ikke ens helle vejen rundt

Det har jeg også hørt.

En farve består af forskellige ting blandet sammen, såsom: bindemidler, additiver, opløsningsmidler og pigment. Pigmentet er det der giver selv farven. Disse pigmenter er forskellige fra farve til farve, både i udseende og det de er lavet af. Nogle pigmenter kommer fra grundstoffer og naturriget, andre er kunstig fremstillet

Når en farve skal se ensartet ud er der to vigtige faktorer der spiller ind, nemlig lagtykkelse (altså hvor tykt et lag farve der påføres), hvordan pigmenter ligger sig på materialet de påføres.

Lagtykkelse af farve kan forholdsvis nemt styres, men det at få pigmenterne til at ligge rigtigt kan være et problem, og det er her Omega har problemer. Umiddelbart vil den orange farve se fin ud, men når lyset brydes i forskellige vinkler ville det kunne ses, hvis ikke pigmenterne ligger korrekt! (ses som ujævn farveføring)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)