OMEGA "DeVille". Kan i hjælpe mig?
#1
Hej Urentusiaster!!

Jeg er er i stor glæde over mit første køb af et Omega, og jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om det. Er der en/nogen som kan fortælle mig noget mere end jeg ved på nuværende tidspunkt. Jeg er i hvert fald interesseret i urets årgang. Jeg ved nemlig med udgangspunkt ikke noget særligt om omega.

Dette er et omega DeVille med guldbelagt urkasse, visere og krone. Uret er med sin org. 2 farvet lænke, hvor halvdelen af lænken er guldbelagt samt logoet.
Uret har lige været ved urmager, og ifølge urmager er alt ved uret fuldkomment originalt.
Det er som i kan se med romertal - Dato, time-, minut-, og sekundviser.
Størrelse: 32 mm i diameter uden krone og er 5 mm tykt.

Tiltand: Glasset er totalt ridsfrit og urets tilstand er som nyt. Faktisk et pragt eksemplar, forestiller og håber jeg på.

En som kan fortælle mig noget om urets årgang, model og urværk måske?

Billeder kommer.
Svar
#2
İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
#3
Hej Magnus og velkommen til ItsTime.dk

Jeg har ikke forstand på den type ure, men der skal nok dukke nogen op som kan hjælpe dig Icon_e_wink
Hvis du er i tvivl om hvorledes man ligger billeder op, er der en guide her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=26&t=233" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=26&t=233</a><!-- l -->
Svar
#4
KimT Skrev:Hej Magnus og velkommen til ItsTime.dk

Jeg har ikke forstand på den type ure, men der skal nok dukke nogen op som kan hjælpe dig Icon_e_wink
Hvis du er i tvivl om hvorledes man ligger billeder op, er der en guide her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=26&t=233" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=26&t=233</a><!-- l -->

Haha. Tak skal du have. Jeg sad lige og fumlede med det ;D
Svar
#5
Hej!

Uret er fra slutningen af 1980'erne og Quartz.

Det eneste der matchede i vintagearkivet mht. kasseform, lænke, visere m.v. (skive blev typisk lavet i flere udgaver, det samme med stål, double m.v.) er dette:

İmage

Men hvis du kan få vippet bagkassen af kan du aflæse nummeret på indersiden, og på urværket vil stå et serienummer du kan finde alderen ud fra.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#6
TDN Skrev:Hej!

Uret er fra slutningen af 1980'erne og Quartz.

Det eneste der matchede i vintagearkivet mht. kasseform, lænke, visere m.v. (skive blev typisk lavet i flere udgaver, det samme med stål, double m.v.) er dette:

İmage

Men hvis du kan vippet bagkassen af kan du afløse nummeret på indersiden, og på urværket vil stå et serienummer du kan finde alderen ud fra.

Mvh. Thomas

Tak skal du have Thomas! Det er en super fed hjælp. Jeg har nemlig selv analyseret mig lidt frem ved at se på udseende/design, men Omega holder jo deres designe tidsløst, så det kan være svært for en nybegynder at sætte årgang på.
Jeg tager uret med til urmager her inden den nærmeste fremtid, og der vil jeg helt klar bede om at få serienummer osv. afsløret.
Kunne der være andre ting, som ville være interessant at spørge ind til? Jeg skal jo også have vurderet om det overhovedet er værd at ofre noget på uret ift. service osv. :) - Jeg ser jo gerne, at uret holder meget længere endnu!
Svar
#7
Hej!

Tja, nu er det et batteridrevet ur, så der er ikke så meget mekanik i det, nok nærmere elektronik. Jeg ved faktisk ikke om man smører de bevægelige dele i uret, eller man bare skifter batteriet når det er brugt.

Da der er safir glas på, som er svært at ridse er der ikke så mange dele at vedligeholde/skifte, så udover måske rens af lænke og urkasse hvis de er beskidte tror jeg ikke der er så meget andet end at bruge og nyde dit ur.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)