Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hej Pasam
Jeg kan heller ikke hjælpe med dit spørgsmål, så der må du have tålmodighed, til en af de rigtige brugere dukker op
Jeg vil dog flytte tråden over i Omegaforummet, hvor de ser det
•
Svar: 6
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
KimT Skrev:Hej Pasam
Jeg kan heller ikke hjælpe med dit spørgsmål, så der må du have tålmodighed, til en af de rigtige brugere dukker op
Jeg vil dog flytte tråden over i Omegaforummet, hvor de ser det 
Mange tak, KimT :)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Dit ur er en lidt sportslig udgave af en Geneve fra sidst i 60'erne med det manuelle caliber 601.
Et fint og godt værk, som blev lancheret først i 60'erne og mest brugt i seamaster 600 serien og i Geneve serien til lidt små og også ret tynde ure, som det var fint at have på det tidspunkt. Det gamle manuelle værk - det vi kalder 30 mm - altså 26x og 28x var noget større og tykkere - og så kunne man ikke få det med dato.
Caliber 601 findes med dato og hedder så 611 og 613.
Når jeg siger lidt sportslig er det jo den blå skive og orange sekundviser. Det frisker lidt op og får uret til at passe til sportslig tøj.
Når uret er lavet istand og helt ok ligger prisen omkring 3 K - så typisk får man 1000 - 1500 kr for et som dit lidt afh. af om der skal skiftes glas, krone og rem og hvor godt det går.
vh baun
•
Svar: 6
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
baun Skrev:Dit ur er en lidt sportslig udgave af en Geneve fra sidst i 60'erne med det manuelle caliber 601.
Et fint og godt værk, som blev lancheret først i 60'erne og mest brugt i seamaster 600 serien og i Geneve serien til lidt små og også ret tynde ure, som det var fint at have på det tidspunkt. Det gamle manuelle værk - det vi kalder 30 mm - altså 26x og 28x var noget større og tykkere - og så kunne man ikke få det med dato.
Caliber 601 findes med dato og hedder så 611 og 613.
Når jeg siger lidt sportslig er det jo den blå skive og orange sekundviser. Det frisker lidt op og får uret til at passe til sportslig tøj.
Når uret er lavet istand og helt ok ligger prisen omkring 3 K - så typisk får man 1000 - 1500 kr for et som dit lidt afh. af om der skal skiftes glas, krone og rem og hvor godt det går.
vh baun
Jeg takker mange gange for hjælpen! Det var rigtig pænt af dig at tage dig tid til at besvare mit spørgsmål.
Jeg vil forsøge at spænde lænken fast i begge sider af urværket og derefter sætte det til salg. Jeg er lidt i tvivl om, hvor det vil være mest hensigtsmæssigt at sælge, så jeg smider lige en PM :)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hvis du gerne vil sælge til optimal pris kan du med fordel:
Sætte remmen på i begge sider, så uret kan bæres
Sørge for at uret er rent også ind i hjørner og rundt ved glas. Tandstikker er gode her
Polere glasset lidt med tandpasta, slipol eller sådan noget til glaskeramiske kogeplader
gå med uret en uges tid for at se hvordan det går
- og slutte af med at trække uret helt op og se hvor længe det går efter fuld optræk. gangreserven skulle helst være over 40 timer (max er 48)
Så tager du 3-5 gode billeder og lægger uret til salg her på siden (der er gratis)
Er den pæn, går godt (+ - 20 sek/døgn) ok rem, pænt glas og med original krone (med logo på) kan du godt forlange 2500 kr
Du kan også sætte den på
[url]"http://www.ursiden.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ursiden.dk/[/url] Det er også gratis
Og evt også i Den Blå Avis
held og lykke
Er den ikke solgt på 3-4 uger kan du sende den på lauritz. Det er faktisk ikke så dårligt. det kan godt give over 1500 kr til dig vil jeg tro.
vh baun
•