Helt udenfor nummer
Somme tider får man budt på et ur uden måske helt at gøre sig klart om det er noget man faktisk "mangler" i samlingen. Et andet instinkt tager kommandoen - det ur kunne være rigtig sjovt at prøve.

Sådan var det med dette. at der så også var papirer til opdage jeg først da jeg hentede uret hos Bruun-Rasmussen - sikke nogen amatører at de ikke viser det.

Den originale box var ikke med, men passer tidsmæssigt fin nok til uret som er refnr 396.0841 med caliber 1320

İmage

İmage

vh baun
Svar
Et anderledes Omega end dine andre, men stadig et spændende ur.
Og som du skriver er det da mystisk at de medfølgende papirer ikke var nævnt i auktionen.
Det er vel Kristian Haagen, der står for urene og han ved da hvad papirer betyder ?

Fungerer det 100% ?
Svar
KimT Skrev:Et anderledes Omega end dine andre, men stadig et spændende ur.
Og som du skriver er det da mystisk at de medfølgende papirer ikke var nævnt i auktionen.
Det er vel Kristian Haagen, der står for urene og han ved da hvad papirer betyder ?

Fungerer det 100% ?

Det gik ikke da jeg købte det så det har været en tur hos min lokale urmager. Fået et ny batteri og skildt ad og fået en tur i ultralyds kemi renseren. Samlet med en ny pakning og fremtræder nu det fint nok. Kan ikke helt bestemme mig til om jeg skal forsøge sådan en "med årene slibning/polering" men ingen dybe ridser eller hakker. og det går fint nu.

Det er jo ikke noget stor ur,men ret højt i kassen og vægten er dobbelt af et vintage ur med læder rem - ca 100 g. Et ret kompakt og karekteristisk ur.

Og da uret ikke har sekundviser er man også fri for at se på at den hakker rundt... Icon_rolleyes

vh Baun
Svar
Et meget spændende ur, som vidner om en tid i urets udvikling, hvor man troede, at det kom an på hvor nøjagtigt et ur kunne gå.
Og Omega lavede mange "sjove" modeller fx Equinoxe med "Reverso"-funktion analog/digital og Quartz 1357 som var gennemsigtig.
Sekundviseren behøver ikke at hakke rundt på et quartz-ur. På mit Bulova Accuquartz glider den fint rundt!
Svar
khbk Skrev:Sekundviseren behøver ikke at hakke rundt på et quartz-ur. På mit Bulova Accuquartz glider den fint rundt!
Men ikke en helt fair sammenligning, for accuquartz er jo baseret på stemmegaffel og der glider sekundviseren jo helt præcist mere end på det meste andet Icon_e_wink
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
khbk Skrev:Et meget spændende ur, som vidner om en tid i urets udvikling, hvor man troede, at det kom an på hvor nøjagtigt et ur kunne gå.
Og Omega lavede mange "sjove" modeller fx Equinoxe med "Reverso"-funktion analog/digital og Quartz 1357 som var gennemsigtig.
Sekundviseren behøver ikke at hakke rundt på et quartz-ur. På mit Bulova Accuquartz glider den fint rundt!

Ja det ved jeg godt jeg har også et par stemmegaffel ure fra Omega hvor sekundviseren ikke hakke. Til gengeld "hummer" de tydeligvis - altså lyd!

vh baun
Svar
baun Skrev:
khbk Skrev:Et meget spændende ur, som vidner om en tid i urets udvikling, hvor man troede, at det kom an på hvor nøjagtigt et ur kunne gå.

Ja det ved jeg godt jeg har også et par stemmegaffel ure fra Omega hvor sekundviseren ikke hakke. Til gengeld "hummer" de tydeligvis - altså lyd!

vh baun
Jep hvis jeg lægger det på en trækommode ved siden af sengen, så kan det sætte gang i den og så ned i plankegulvet og spille ræsonans, og så mener min kære hustru at min mobiltelefon ligger og med "røret løftet" og HYLER
VH
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Lidt flere billeder - nu det blev muligt at komme ud og fotografere også....

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)