Jagten på det næste ur .....
Efter en periode med nogen ro på urfronten hvor jeg egentlig var godt tilfreds med samlingen, så starter det igen: Ønsket om et nyt ur.

Langsomt er det gået op for mig at jeg mest bruger de dyreste/lækreste ure i kassen samt et par beatere til det hårde arbejde, så mellemklassen bliver ikke brugt ret meget.

De fine ure er et IWC Ingeneur 3227, og et IWC Aquatimer 3568, så jeg er dækket meget godt ind hvad angår sportsur og dykkerur.

Derfor er der opstået den tanke at finde en kronograf der kan match de to IWC'er. Men det er ikke så nemt Icon_e_surprised

Her er kriterierne:

- Prisklasse 30-40.000 kr
- Kolonnehjulsværk (Jeg gider ikke flere 7750'ere)
- Stålkasse
- Lænke i god kvalitet, og ikke lukketøj i oppresset plade (Man bliver lidt kræsen når man er vant til IWC lænker)
- Mindst 42mm, og ikke over 45mm (Helst 44-45 mm)

Jeg har så gået og smugkikket lidt på Omega Planet Ocean Chrono.
Den nye udgave er bare superlækker med den keramiske lynette og rigtig mange andre fine detaljer, men prismæssigt er den lidt over budgettet - og så har jeg det lidt svært med glasbagkasse på et dykkerur.
Den forrige udgave er også vældig fin, og med verdens flotteste bagkasse, men når jeg nu ved at den nye har keramisk lynette......
Og for dem begge to falder kæden lidt af fordi de er dykkerure med kronograf - ikke fordi jeg skal foregive at være professionel dykker, men kronografen hører ikke til på et dykkerur i min verden. En anden ting er kombinationen af en professionel detalje som Heliumventil når kronografpusherne ikke er "skruetætte" - det er heller ikke helt konsistent.
Og som tidligere nævnt har jeg jo allerede 3568'eren, så det bliver nok aldrig en Planet Ocean Chrono.

Men Omega's kvalitet og udtryk hænger godt sammen på det niveau jeg opererer i, så jeg har kikket lidt videre i den retning, og fundet et andet spændende ur man ikke ser så tit som Planet Ocean, nemlig den nye udgave af Speedmaster Broad Arrow:

Den er vokset til 44,25 mm dermed opfylder den alle mine kriterier. Jeg havde nok foretrukket en flot graveret bagkasse, men glasbagkassen er til at leve med når værket er så fint.

İmage

Så det er altså favoritten lige nu, men jeg skal både sælge et antal ure og spare noget mere sammen inden drømmen kan realiseres - men så er der et projekt til vinteren Icon_e_biggrin1

Hvis nogen har alternative forslag vil jeg rigtig gerne høre dem.

/Jens
Svar
Her er en dejlig sag til fornuftige penge.:

[url]"http://www.zenith-watches.com/en/#/collection/flow/3/35/1057" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.zenith-watches.com/en/#/coll ... /3/35/1057[/url]
Svar
Faurschou Skrev:Her er en dejlig sag til fornuftige penge.:

[url]"http://www.zenith-watches.com/en/#/collection/flow/3/35/1057" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.zenith-watches.com/en/#/coll ... /3/35/1057[/url]

Tak - der gjorde du lige valget meget sværere Icon_e_biggrin1

Jeg har flere gange kikket på Zenith med El Primero værket, men de fleste har været med for lille kassediameter elelr med en skive jeg ikke brød mig om. men den her er helt rigtig.

I øvrigt kikkede jeg også på en Tag Heuer med El Primero værk og en nonius lynette så den kunne måle 1/10 sekund. Men den mangler lige lidt "dybde" på finishen, og den faldt helt igennem da jeg opdagede at kronografsekundviseren ikke nulstillede helt præcist - Hvad f..... skal man så med muligheden for at måle 1/10 sekund ?

/Jens
Svar
Tag et JLC Master Compressor Chronograf på lænken,
så får du uret med verdens smukkeste bagkasse Icon_e_wink
en lænke som mere end matcher dine IWCer og et ur som virkelig "lægger til" din samling. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Tag et JLC Master Compressor Chronograf på lænken,
så får du uret med verdens smukkeste bagkasse Icon_e_wink
en lænke som mere end matcher dine IWCer og et ur som virkelig "lægger til" din samling. Icon_cool

Så skulle det være denne her:

İmage

Den er lidt uden for prisrammen, og så vidt jeg kan se er der ikke ret mange med lænke - de fleste bliver solgt med rem.

Men lækkert ur er det, så den er også med på listen Icon_cool

/Jens
Svar
Vi har 4 JLC på vej ind, de lander ved os imorgen mandag, vi har denne model på vej ind, dog "kun" med rem som du selv skriver kommer de fleste sådan. Prisen vil være inden for din ramme.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Is i maven så skal der skal nok dukke en op med lænke Icon_e_wink
jeg har haft deres lænke,den er så utrolig lækker med dens kugleled at den bare skal opleves. Icon_cool
Svar
dreamwatch.dk Skrev:Vi har 4 JLC på vej ind, de lander ved os imorgen mandag, vi har denne model på vej ind, dog "kun" med rem som du selv skriver kommer de fleste sådan. Prisen vil være inden for din ramme.

Tak Micki - Jeg vil selvfølgelig se dine ure når du får uploaded billeder, men som tidligere nævnt skal jeg lige have økonomien på plads så jeg regner ikke med at skulle handle før en gang næste år.

Indtil da vil jeg nyde processen med at kikke og læse om de forskellige kandidater Icon_e_biggrin1

/Jens
Svar
Stensbjerg Skrev:Is i maven så skal der skal nok dukke en op med lænke Icon_e_wink
jeg har haft deres lænke,den er så utrolig lækker med dens kugleled at den bare skal opleves. Icon_cool

Jeg må indrømme at jeg aldrig har set JLC lænken med fingrene, og det skal jeg naturligvis prøve inden den endelige beslutning kan tages.

Indtil videre har jeg ikke set noget der overgik eller matchede IWC lænken, og så bliver jeg lidt kræsen Icon_e_wink

/Jens
Svar
Der findes lidt forskellige fra JLC,men den du viser på billedet mener jeg er virkelig lækker.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)