Spot en fake DeepSea
#11
Den diskussion er ikke så sort og hvid som man tit gør den til. Jeg har set mange Kina-kopi møbler som sælges fra England pga den lempelige lov om kun 25 års designbeskyttelse, og har endnu til gode at se noget der bare tilmærmelsesvis var lavet i samme kvalitet som det man ser fra Cassina, Fritz Hanser, Vitra, osv. Specielt når det kommer til kvalitet i snedker og læderarbejdet er de sørgelige når man kender kvaliteten på det originale. At priserne på de originale så måske er presset voldsomt op er en anden snak. Faktum er dog at FH får meget lavet i f.eks. Polen for at holde prisen nede for bare at holde butikken kørende på et nogenlunde niveau. Problemet i både møbel og ur industrien er at en produktionsmedarbejder i EU/Schweiz koster kassen. Derfor er de europæisk producerede luksusvarer der er timetunge i håndværket voldsomt dyre i forhold til de asiatiske kopier.

Skal der bruges 50 håndværkstimer på at lave finishen på et ur betyder det lidt på prisen om urmageren skal have 15 kr i timen eller 200. Det er ikke uden grund man i EU piver over manglende konkurrenceevne Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#12
Og så findes der også rigtig gode håndværkere i østlandende,
især de generationer der voksede op med tæppet for der var der jo slet ikke de samme muligheder for at købe dele som vi kender i dag,
så de måtte lave det mest selv det stillede så naturligvis også højere krav til håndværket.

Jeg har set en bil hvor frontruden som iøvrigt passede perfekt i hullet var sat sammen af tre stykker glas. Icon_e_surprised
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
TimeToWatch.dk Skrev:Den diskussion er ikke så sort og hvid som man tit gør den til. Jeg har set mange Kina-kopi møbler som sælges fra England pga den lempelige lov om kun 25 års designbeskyttelse, og har endnu til gode at se noget der bare tilmærmelsesvis var lavet i samme kvalitet som det man ser fra Cassina, Fritz Hanser, Vitra, osv. Specielt når det kommer til kvalitet i snedker og læderarbejdet er de sørgelige når man kender kvaliteten på det originale. At priserne på de originale så måske er presset voldsomt op er en anden snak. Faktum er dog at FH får meget lavet i f.eks. Polen for at holde prisen nede for bare at holde butikken kørende på et nogenlunde niveau. Problemet i både møbel og ur industrien er at en produktionsmedarbejder i EU/Schweiz koster kassen. Derfor er de europæisk producerede luksusvarer der er timetunge i håndværket voldsomt dyre i forhold til de asiatiske kopier.

Skal der bruges 50 håndværkstimer på at lave finishen på et ur betyder det lidt på prisen om urmageren skal have 15 kr i timen eller 200. Det er ikke uden grund man i EU piver over manglende konkurrenceevne Icon_e_wink

/Mads

Spot on!
Svar
#14
Stensbjerg Skrev:Jeg har set en bil hvor frontruden som iøvrigt passede perfekt i hullet var sat sammen af tre stykker glas. Icon_e_surprised

haha - gad vide hvordan viskerne klarede den sag...
Svar
#15
Ja det melder historien ikke noget om Icon_e_biggrin1
men overgangene var lavet utrolig flot efter,man skal huske på de mennesker levede i noget der lignede nød
de havde ganske enkelt ikke andre muligheder end at bygge noget selv.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#16
Som det gamle ord siger: " Det er i nøden man skal lære nøgen kvinde at kende!"
Svar
#17
Glemmer I ikke lidt at udgangspunktet jo lige netop var at det er meget svært - ja nærmest umuligt at se forskel på en kopi til en brøkdel af prisen på det originale.

Hvis det altid er så let som Mads siger er der jo ikke noget problem Icon_rolleyes

VH baun
Svar
#18
Jeg mener generelt ikke det er så svært at spotte en fake, men der er enkelte eksempler på særligt lav- og middelklasse modeller med ETA værker, der kan være giftige. Taler vi in-house og finere horologi er kopisterne ind til videre sat af... Jeg tror simpelthen ikke de har traditionen og håndværket til at matche niveauet. Men så længe det er maskinerne der gør arbejdet er det desværre godt med Icon_evil

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)