Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
Lige et lille spørgsmål til alle i Panerai experter..
Jeg er begyndt at kigge lidt på Panerai ure.. Kan rigtigt godt lide deres ure med den "gamle" urkasse, 1950 kasse er bestemt også smuk men har ikke helt vænnet mig til den endnu..
Mine krav er nu følgende:
1) Den "gamle" kasse
2) Børstet stål kasse (vigtigt)..
3) Ingen dato-- og hvis dato, så ingen forstørrelse glas
4) Rem (sort) og ikke lænke
5) Simpel layout på skiven
6) Helst Automatik
7) Nypris ikke over 45k
8) Sekundviser
Hvilket ur ville efter jeres menig opfylde de fleste af mine krav?
Alt input er velkommen og hels meget af det

, da jeg har lidt svær ved at finde rundt i deres modeller ..
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Givet Likes: 0
først velkommen og god rejse med at finde netop dit Panerai - har selv lige været gennem den rejse og været meget omkring i mine overvejelser -
du har mange krav - og jeg kan allerede sige, at der findes ikke 1 ur, der opfylder dem alle - så du skal igang med at rangordne - kan allerede sige, at en helt børstet stålkasse findes ikke - lynetten vil være poleret - alternativt, måske kigge på et titaniumes ur, hvis det er det rå look du leder efter.
Når det er sagt, kan du godt finde en poleret stål ur og få forhandleren til at børste det inden de leverer
Om ikke andet, så synes jeg du skulle kigge her - [url]"http://www.network54.com/Forum/353391/thread/1265316266/OK%2C+people+seem+to+like+the+SIHH+2010+poster%2C+so+how+about+all+current+models+in+one+spot-" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/353391/t ... +one+spot-[/url]
så kan du starte med at finde modeller du kan lide - feks en 10-15 stykker og så ellers rangordne
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hej Henrik
Som Anders nævner ville et en titaniumsversion leve op til alle dine krav, på nær det med automatik.
Mere specifikt en 177, som Kenn (Sociologen) lige har fået hjem.
Men start med at kigge denne igennem og vælg nogle modeller, der er interesante [url]"http://www.network54.com/Forum/353391/message/1328559994/%2A%2A%2A+Paneristi.com+Reference+%2A%2A%2A+%28+watches+-+instruments+%29" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/353391/m ... uments+%29[/url]
Og så tager vi den derfra
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Jeg kan på det kraftigste anbefale PAM177. Mit første panerai, og der var ingen tvivl for mig om, at det skulle være titanium. Uret er super, super lækkert. Og uret vinder klar ved, at man ser det IRL - og "rører". Man kan virkelig mærke, at det er tale om et kvalitetsur. Der er lang ventetid på det i Danmark - dvs ved Klarlund, der et Dks eneste autoriserede Panerai-forhandler - så jeg vil anbefale dig at ligge uden for landets grænset.
Jeg valgte 177, der er en titaniumsudgave af PAM111, da jeg finder titanium-materialets glød helt særlig. Jeg er desuden blevet fortalt, at uret får et rigtig flot patina ved ud/ad åre. At PAM177 er mere sjælden end PAM111 er desuden et forhold, jeg finder attraktivt.
Som dig havde jeg spekulationer vedr. det forhold, at uret skal trækkes op, men jeg er overbevist om, at det er noget, jeg vil vende mig til. Sådan lidt "kvalitetstid" med uret hver 2. dag ;)
Et par billeder er vist på sin plads :)
God jagt!
•
Tak for jeres svar:-)
Ja den Pam 177 er super lækker, jeg kan også rigtigt godt lide den varme glød som titaniummet giver!!
Jeg har kigget en del på Pam299.. Denne model opfylder de fleste af mine krav, og det er nok der mit valg er lige pt (men det skifter nok igen)
Kan ikke lige finde ud af om manuel optræk er mig, det skal her lige siges at jeg aldrig har har eget et sådan værk.. Men er lidt bange for at det kommer til at "stresse" mig...Har jeg husket at trække uret op, hvornår gjorde jeg det sidst.. Fordelen kunne måske være at ved manuelt optræk kommer man i kontakt med uret offerer, og denne tanke tiltaler mig dog..
Nå.. Hoppe lige i tænkebox igen, et dejligt sted at være forøvrigt
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
Henrik A Skrev:Kan ikke lige finde ud af om manuel optræk er mig, det skal her lige siges at jeg aldrig har har eget et sådan værk.. Men er lidt bange for at det kommer til at "stresse" mig...Har jeg husket at trække uret op, hvornår gjorde jeg det sidst..
Hvis det om du har husket at trække dit ur op kan stresse dig

så håber jeg dit arbejder er
SENGE TESTER for Ikea!!
I bund og grund har vi jo ikke brug for et armbåndsur til at fortælle os hvad tiden er - nu til dags er der jo ure i alt fra mobiltelefoner til microbølgeovne, så
skulle uret være gået i stå, så går verden jo ikke under! Træk det op og stil det efter din mobil igen
Du gør det bare til vane at trække uret op når du tager det af før sengetid .. længere er den ikke - som du selv skriver kommer man lidt i "kontakt" med sit
ur og jeg synes det er hyggeligt og dejligt gammeldags og afstressende at skulle trække sit ur op!
Held og lykke med valget!

le J
•
[quote="OleJ"][quote="Henrik A"]
Hvis det om du har husket at trække dit ur op kan stresse dig

så håber jeg dit arbejder er
SENGE TESTER for Ikea!!
Hehe, du har helt ret i Ole, og jeg mente det heller ikke så bogstaveligt som skrevet.. Så det store problem ville det jo nok ikke være, men tror at jeg er til automatik
•