Billeder af det FEDE nye 372
Kim T Skrev:Mener den ligger midt i halvtredserne og den er ikke en limited eller speciel edition.
3000 enheder det første år og almindelig produktions model.

De ure jeg kan finde står der XXXX/3500 på bagkassen, så den bliver da fremstillet i så mange eksemplarer at det bør være muligt at finde et brugt til en ordentlig pris om et års tid eller mere.
Svar
Tomcat27 Skrev:
Kim T Skrev:Mener den ligger midt i halvtredserne og den er ikke en limited eller speciel edition.
3000 enheder det første år og almindelig produktions model.

De ure jeg kan finde står der XXXX/3500 på bagkassen, så den bliver da fremstillet i så mange eksemplarer at det bør være muligt at finde et brugt til en ordentlig pris om et års tid eller mere.
Det kan godt være at jeg husker forkert og det er 3500.
Der er allerede brugte at få fat i på Panersti.

Jeg tænkte på ventetid ved nykøb.
Svar
Jeg syntes som sagt det er et lækkert/flot ur Icon_cool
men den slags penge som i nævner her kan jeg altså ikke finde i det,måske mangler jeg den særlige Pam bacille Icon_e_wink Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:er det også det helt enkle udtryk der får jer til at syntes så godt om uret
eller har det nogle data jeg ikke kender som gør det til noget helt særligt i denne for mig lidt uforståelige Pam verden Icon_question
Det som gør uret meget tiltalende for mig er en kombi af flere ting.

1. Deres "eget" værk cal. P.3000
2. 3 mm tyk plexiglas. (+ for mig)
3. Vintage "feel" med prepatineret luminova

Et moderne ur med et et moderne værk, der designmæssigt ligner nogle af deres vintagemodeller, som prismæssigt er no go for mig.
For ca. 54k får man inhouse værk og SUPER design IMHO.

Dog kunne jeg godt tænke mg at det havde været lidt mindre.
Svar
Kim T Skrev:
Stensbjerg Skrev:er det også det helt enkle udtryk der får jer til at syntes så godt om uret
eller har det nogle data jeg ikke kender som gør det til noget helt særligt i denne for mig lidt uforståelige Pam verden Icon_question

Et moderne ur med et et moderne værk, der designmæssigt ligner nogle af deres vintagemodeller, som prismæssigt er no go for mig.

Not really their own work.I have read that JLC developed Panerai calibers and deliver most of the parts.So true inhouse they are not. Icon_e_wink willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Inhouse nok til mig Icon_e_biggrin1
Jeg er ikke den store værk nørd Icon_e_wink
Svar
willy Skrev:
Kim T Skrev:

Not really their own work.I have read that JLC developed Panerai calibers and deliver most of the parts.So true inhouse they are not. Icon_e_wink willy

Bag enhver stærk mand står der jo altid en smuk kvinde Icon_e_wink Icon_mrgreen
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Icon_arrow
Jesper Geisler
Svar
watchfreak2003 Skrev:
willy Skrev:Not really their own work.I have read that JLC developed Panerai calibers and deliver most of the parts.So true inhouse they are not. Icon_e_wink willy

At Richemont Group hjælper de brands de ejer med at skaffe stumper hvis det kniber, er vist ikke den største hemmelighed!
Som bekendt ejer Richemont Group bl.a. Officine Panerai, A. Lange & Söhne, Jaeger-LeCoultre, IWC mfl.

Hvis man er die hard In-House freak, kan man så ”leve med” at være ejet af Richemont eller Swatch Group?
Er In-House ikke synonym med selvstændighed i ordets bogstaveligste forstand?
Lyser bl.a. Seiko, Rolex & Patek klarer på ”In-House himlen” med det ovennævnte in mente?
Er In-House anno 2012 det samme som for 30 år siden?

Spørger fordi jeg ikke ved det & er nysgerrig. Enlighten me please Icon_not
Ok i will try to enlighten you even though it might be hard Icon_e_wink The Ebauche Tradition as been the mainstay of the Swiss watch industry for many years.Brands using parts even whole calibers from other brands.It is something that is done without a lot of publicity.If a brand makes one caliber in house they can call themself a manufacturer.Even if they do not make every single part of the caliber in house.It is a very costly affair to develop and build a watch caliber.So many use calibers that are developed by the true manufacture caliber makers such as JLC-GP-Roger Dubuis etc etc.The fact is that there are not many true caliber makers in the swiss watch industry.JLC would never tell who they supply to under normal circumstances.But you cannot hide it from all the watch makers in the world.They are very quick to spot a caliber supplied from one brand to another.The fact that JLC have developed calibers for Panerai is well known for those who take the trouble to read about it.Inhouse today is a very tricky question times change and many brands are owned by the same concern re-Swatch-Richmont.I think they use the inhouse label to try to sell more watches for certain brands who are not really inhouse at all.I try to read as much as possible about any brands so called in house caliber before i pass judgement.The thing to do is not to believe all the bullshit brands tell you.But some people will believe anything especially if it is a brand they like Icon_e_smile Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)