Guld ur / dress
Hej herinde

På et tidspunkt kunne jeg måske, godt tænke mig et ur i guld.
Hvilket ved jeg dog ikke, og tænkte at I måske havde nogle bud.
Eller måske selv har nogle "drømme ure".

Mit bedste bud lige nu, er et A Lange & Sohne - 1815 "Up Down", hvis ellers ikke at det er for stort til mit håndled.
De kan dog fås i både 36 mm og 39 mm, så vidt jeg kan se på Chrono24.

I en tidligere tråd jeg oprettede, havde I også nogle gode bud på selvstændige mærker, som jo måske også kunne være et bud.

İmage
Svar
Uha et guld ur tror jeg vi alle kan finde plads til i boxen,
jeg kunne i hvert fald og det måtte meget gerne være et Lange 1 men et JLC Reverso kunne også gøre det. Icon_blink

Skulle jeg væk fra the "main street" ville jeg klart køre ned til Dornbluth og sammen med Dirk og Co,
få sat nogle byggeplaner i gang omkring deres 99.6-M

Men de har masser i deres show room som kan sætte drømme i gang. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Du skal nok se lidt forskellige ure i de forskellige guld typer, hvis du kigger på 1815 serien findes den i gul og rose guld, glashütte originale har også rødguld og jeg synes det giver meget stor forskel i urets udtryk.
Jeg er mest til hvidguld, men skulle jeg vælge er 1815 og Glashütte senator i rosa gul øverst på mainstream listen.
Da guldure for mange ikke er et hverdagsur bør du måske tænke på om dato er et must, efter jeg selv har købt et ur med manuelt optræk uden dato så nyder jeg at trække det op når jeg skal bruge det uden at skulle stille dato først.
Svar
(01-11-2024, 03:23 PM)aammat Skrev: Du skal nok se lidt forskellige ure i de forskellige guld typer, hvis du kigger på 1815 serien findes den i gul og rose guld, glashütte originale har også rødguld og jeg synes det giver meget stor forskel i urets udtryk.
Jeg er mest til hvidguld, men skulle jeg vælge er 1815 og Glashütte senator i rosa gul øverst på mainstream listen.
Da guldure for mange ikke er et hverdagsur bør du måske tænke på om dato er et must, efter jeg selv har købt et ur med manuelt optræk uden dato så nyder jeg at trække det op når jeg skal bruge det uden at skulle stille dato først.
I foråret var jeg i Kbh, og bl.a. hos Cartier, de har jo både gul og rødguld, så ved jeg godt, at der kan være farve varianter, men ja de kan give et helt forskelligt udtryk, så der skal nok gøres lidt research.

Jeg skal selvfølgelig også se, om der er nogle ure som jeg kan se og prøve.

Jeg er absolut ikke til dato, men når jeg går med mit reverso, så savner jeg underligt nok en dato. Men ja dato hører ikke hjemme på et ur i denne tidsalder, hvor alle har en "smartphone".

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk

(01-11-2024, 07:51 AM)Stensbjerg Skrev: Uha et guld ur tror jeg vi alle kan finde plads til i boxen,
jeg kunne i hvert fald og det måtte meget gerne være et Lange 1 men et JLC Reverso kunne også gøre det. Icon_blink

Skulle jeg væk fra the "main street" ville jeg klart køre ned til Dornbluth og sammen med Dirk og Co,
få sat nogle byggeplaner i gang omkring deres 99.6-M

Men de har masser i deres show room som kan sætte drømme i gang. Icon_cool
Jeg må lige kigge nærmere på Dornbluth.

Jeg har også overvejet er reverso, selvom jeg allerede har 1 :D

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Jeg glemt helt Nomos Lambda, det er et ur som ser stort ud på armen men grundet Bauhaus stilen er det et "stille" guldur som ikke er spottes med et samme.
Svar
Jeg ville også kigge på Dornblüth måske deres Quintus model eller KUDOKE.
Begge kan du få bygget som du vil. Begge er tyske og i høj kvalitet, og finish på KUDOKE er vanvittig høj.
Meeen A.Lange er nu også lækker

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
L&S måtte afgjort også gerne finde plads i min boks. Udover mærke og model bør et kriterium givet være om lænken også skal være guld. Jeg er som flere ved til Rolex, og har en 36mm Datejust i guld med skindrem. Når det endelig skal være dress er 36mm passende til mine ikke voldsomt store arme. Jeg har også en GMT i guld med lænke, og den kan godt virke noget dominerende til dress. Jeg havde en ven, der desværre ikke er mere, som havde en JLC reverso I guld med sort skindrem, og den var meget harmonisk, nærmest smuk.

Thjaa - det er en dejlig vej, du er trådt ud på.

/Bjørn.
Svar
Åh, ja et Reverso i guld, ville også være vildt fedt. Mit nuværende er 42 mm, og det er en anelse for stort synes jeg. Så en ældre model som er de der 38 mm ville være bedre

Jeg vil også tro at 36 mm er bedst til mit håndled, og i mit hoved skal et "pænt ur" ikke være for stort. Men ja det giver sig selv, med mit tynde håndled.

Jeg har indtil videre kun "kigget på billeder", og A. Lange de simple modeller af 1815, Patek har en annual calendar, og Breguet Classique.
Og så nogle af de selvstændige mærker, som jeg lige må læse lidt op på.

Pris spiller naturligvis også ind.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)