Ja, det er et kynisk marketingfremstød, der spiller på effekten fra sociale medier, FOMO og slipstrømmen fra Moonswatch.
Hvis man skal sige noget bare lidt positivt, så vil det skabe øget kendskab til et af de lidt mere ukendte, men spændende mærker, der til daglig bliver overskygget af Rolex, Omega og en masse andre mærker.
Jeg synes egentlig godt om Moonswatch. En lille reminder om ikke at tage tingene alt for alvorligt og - på sin egen måde - en hyldest til ikonen. (Alt sammen i mine øjne - der er mange meninger om disse ting).
Det bliver interessant at se om hypen bliver lige så stor som sidst. Jeg tror det ikke, da Fifty Fathoms og Blancpain er lidt mere niche end måneuret. Men der har jo været køer alle steder i dag. Lad os se hvor længe det holder - og hvor hurtigt priserne på dba.dk falder fra 9k-niveauet.
Swatch-koncernen har sat de store sejl til. Forleden var der fem helsider i New York Times. Ikke helt billigt - og det er ikke den eneste avis de har gjort det i, oveni et godt tryk på de digitale kanaler også.
Claus
Ejer af tre Moonswatch
Sent from my iPad using Tapatalk