22-07-2023, 01:17 PM
(22-07-2023, 12:25 PM)khbk Skrev: Seiko 5 day-date two tone?
/
Kristen
Hvis det ikke er et tilsvarende Orient President med dag skrevet helt ud som på Rolex.
/
Kristen
Bingo, lige bortset fra farven - jeg er endnu ikke helt aldersmæssigt mentalt klar til two-tone
Men ellers er det spot on - jeg har længe gået og været lun på den klassiske Seiko 5 "Datejust" SNXJ89, men den er en sjælden fugl i god stand og endnu sjældnere med tilstrækkeligt mange links i lænken til at passe mit 20cm håndled.
Mens jeg hygge-rumsterede rundt på eBay sent om aftenen (et farligt tidspunkt at se på ure og kamera-grej ) faldt jeg helt uventet over et rigtig fint eksemplar fra en japansk sælger og blev fristet over min evne til at modstå !! Heldigvis er det et beskedent ur at købe, selvom de er oppe i en pris, som nok aldrig har været meningen for et ældre Seiko 5.
Så denne lille perle i den klassiske størrelse på 36mm er på vej til mig med FedEx fra Japan. Jeg er meget spændt på at se, om den lever op til mine forventninger, når nu jeg ikke har udbudgettet til at købe den ægte vare fra Rolex
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"