Gætteleg - "nyt" ur på vej !! :-)
(22-07-2023, 12:25 PM)khbk Skrev: Seiko 5 day-date two tone?
/
Kristen

Hvis det ikke er et tilsvarende Orient President med dag skrevet helt ud som på Rolex.
/
Kristen

Bingo, lige bortset fra farven - jeg er endnu ikke helt aldersmæssigt mentalt klar til two-tone  Icon_e_biggrin1

Men ellers er det spot on - jeg har længe gået og været lun på den klassiske Seiko 5 "Datejust" SNXJ89, men den er en sjælden fugl i god stand og endnu sjældnere med tilstrækkeligt mange links i lænken til at passe mit 20cm håndled.

Mens jeg hygge-rumsterede rundt på eBay sent om aftenen (et farligt tidspunkt at se på ure og kamera-grej  Icon_e_biggrin1) faldt jeg helt uventet over et rigtig fint eksemplar fra en japansk sælger og blev fristet over min evne til at modstå !! Heldigvis er det et beskedent ur at købe, selvom de er oppe i en pris, som nok aldrig har været meningen for et ældre Seiko 5.

Så denne lille perle i den klassiske størrelse på 36mm er på vej til mig med FedEx fra Japan. Jeg er meget spændt på at se, om den lever op til mine forventninger, når nu jeg ikke har udbudgettet til at købe den ægte vare fra Rolex  Icon_cool

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
Var der en præmie?;)
/
Kristen
Svar
(22-07-2023, 01:29 PM)khbk Skrev: Var der en præmie?;)
/
Kristen

Ha ha ............ desværre - min fantasi rækker ikke til uddeling af birkes !  Icon_lol Du må nøjes med æren !!  Icon_party
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Flot ur med lækker detalje med kronen,
Seiko virker også altid

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(22-07-2023, 03:02 PM)Stensbjerg Skrev: Flot ur med lækker detalje med kronen,
Seiko virker også altid

Jeg har lige læst lidt op på specs - det er teknisk set en helt almindelig "neo-vintage" Seiko 5, men med en større urkasse (den er faktisk 37mm og ikke 36, som jeg fejlagtigt har skrevet - men der er uenighed herom) og med 20mm rem-bredde fremfor de 19mm, der ellers er standard for de ældre Seiko 5. 

Værket er det helt basale, men ultra solide 7S26 med 21 juveler, men uden hack og wind. Det er et af de ældre Seiko seriers mest almindelige arbejdsheste, der kan gå i mange år uden service (service = udskifte værket).

Den model, jeg har på vej, er med "stick hands", som jeg synes er særligt elegante - de senere modeller havde ret tynde visere, der var sorte og imho ikke ret pæne, idet de ødelagde hele urets æstetik.

Jeg glæder mig til at få det på armen - jeg har i forvejen et SNXS79, hvor jeg har skiftet den forfærdelige originale lænke ud med en aftermarket oyster lænke med massive led, hvilket har resulteret i langt bedre bærekomfort.

Tror dog det bliver svært at finde en aftermarket jubilee lænke med massive led til denne, men det skal forsøges. Det skal dog være en lænke, hvor man kan genbruge de originale endlinks, som på min SNXS79, for at sikre at de passer til urkassen.

İmage
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)