25-06-2022, 10:49 AM
Efter Patek-udstillingen var min bror og jeg inviteret til en GtG med en ny gruppe ur-entusiaster, dvs. ny for os. Det var klart hærdede ur-nørder, som I vil kunne se nedenfor.
Det første ur var et Moser Streamliner, en variant af mange sportsure i stål. Udover skiven, så er lænken nærmest hovedpersonen. Finish i særklasse.
Så gik vi vintage med Tudor inkl. et par vilde Marine Nationale.
Vi kiggede på tre smukke Vacheron ure
Ovenfor Cornes de Vache, nedenfor en Overseas
Og så lige en smuk vintage sag…
Lidt Rolex var også med, bla. en smuk 1675 i super stand
Selvfølgelig var JLC med, bla. i form af min brors Snowflake
Og noget jeg ikke havde set før, kun hørt om. En Linde Werdelin fra Frømandskorpset. Ikke noget man ser hver dag!
Der var da også en af de klassiske Royal Oak med. Et smukt ur, som aldrig har siddet ordentligt på min arm…heldigvis
Sector-dials er en smuk genre. Her er et fra Longines, gudesmukt.
Intet GtG uden Speedmaster. Udgaven med hvid skive er lidt sjælden, bla. pgra. hvidguldskransen, som også giver uret en del mere tyngde.
Og så gik det op for mig at der var en hel del Lange ure i rummet. Her er _nogle_ af dem.
Først to blå Lange 1 i to forskellige generationer
En
En Darth
En af de tidlige (1994’ish…) Lange 1 med fast bagkasse…i platin
En automatisk Perpetual…se lige den skive og det værk
En 1815 Chronograph. Så bliver det ikke smukkere
Udover det ovenstående, så var der en del Patek i form af Nautilus, world timere, annual calendar og chronograph, men de er jo på en eller anden måde dækker af mit Patek indlæg, så det springer vi over.
Oveni var der en rigtig urmager med, der viste prøver på hans arbejde med finish på broer. Så vildt at se.
En dejlig aften med røverhistorier og nørd-snak i verdensklasse. Altid dejligt at møde kendte og nye ansigter.
Sent from my iPad using Tapatalk
Det første ur var et Moser Streamliner, en variant af mange sportsure i stål. Udover skiven, så er lænken nærmest hovedpersonen. Finish i særklasse.
Så gik vi vintage med Tudor inkl. et par vilde Marine Nationale.
Vi kiggede på tre smukke Vacheron ure
Ovenfor Cornes de Vache, nedenfor en Overseas
Og så lige en smuk vintage sag…
Lidt Rolex var også med, bla. en smuk 1675 i super stand
Selvfølgelig var JLC med, bla. i form af min brors Snowflake
Og noget jeg ikke havde set før, kun hørt om. En Linde Werdelin fra Frømandskorpset. Ikke noget man ser hver dag!
Der var da også en af de klassiske Royal Oak med. Et smukt ur, som aldrig har siddet ordentligt på min arm…heldigvis
Sector-dials er en smuk genre. Her er et fra Longines, gudesmukt.
Intet GtG uden Speedmaster. Udgaven med hvid skive er lidt sjælden, bla. pgra. hvidguldskransen, som også giver uret en del mere tyngde.
Og så gik det op for mig at der var en hel del Lange ure i rummet. Her er _nogle_ af dem.
Først to blå Lange 1 i to forskellige generationer
En
En Darth
En af de tidlige (1994’ish…) Lange 1 med fast bagkasse…i platin
En automatisk Perpetual…se lige den skive og det værk
En 1815 Chronograph. Så bliver det ikke smukkere
Udover det ovenstående, så var der en del Patek i form af Nautilus, world timere, annual calendar og chronograph, men de er jo på en eller anden måde dækker af mit Patek indlæg, så det springer vi over.
Oveni var der en rigtig urmager med, der viste prøver på hans arbejde med finish på broer. Så vildt at se.
En dejlig aften med røverhistorier og nørd-snak i verdensklasse. Altid dejligt at møde kendte og nye ansigter.
Sent from my iPad using Tapatalk