Kinesisk homage - har han tabt sutten ??
Hej PBR, er det denne som du tænker på?
Jeg tænker på du siger du ikke vil give så mange penge for SLA017, denne her er vel mere korrekt i sit udtryk fra 65? Eller er det 2 sider af samme sag, dog med et billigere værk ? Pris ca 2000 euro

Fundet på Seiko’s hjemmeside

Special 55th anniversary blue-gray dial as graces the trilogy and comes with both a stainless steel bracelet and a silicone strap. It is powered by Caliber 6R35 that delivers a power reserve of 70 hours.

SEIKO PROSPEX
1965 Diver's Modern Re-interpretation
Photo of SPB149J1 1965 Diver’s Modern Re-interpretation
SPB149J1
Caliber 6R35
Limited edition of 5,500
Available in June 2020

İmage
Svar
Den er også rigtig flot, men vist en mere fri fortolkning af den oprindelige.

Den oprindelige:

İmage

SLA017:

İmage
Svar
Ja ja, okay, når de er lige over hinanden kan jeg godt se forskellen Icon_smil men den sidst ankomne gør det godt til den halve pris.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
SPB149J1 har da en del fordele - ikke mindst prisen Icon_smil

Men når det er sagt, så er jeg ikke vild med lynettens proportioner, bl.a. idet den er for bred i forhold til både originalen og SLA017. Derudover, er den så vildt jeg ved endnu mere limiteret end SLA017, idet den stadig kun laves i 5.500 eksemplarer mod SLA017´s 2000 eksemplarer. Dette skal nok få den reelle pris til at ligge en del over den officielle.

Jeg er heller ikke vild med, at den kun fås med blå skive og med gylden sekundviser.

Hvis jeg skal være HELT ærlig, så ville jeg hellere give 35K for en brugt SLA017 eller 20-25K for originalen (jeg har faktisk tænkt tanken) Icon_smil

Indtil Seiko finder ud af at lave en version, der er tro mod originalen og til en pris, der kan betales, så har jeg det fint med min kineser ! Icon_Up
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Modtaget  Icon_Up  ja vi har meget med de kinesere i øjeblikket Icon_e_confused
Svar
Icon_sign Icon_sign Icon_sign
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)