Årets sidste: en kampvogn!
Carties Tank er nok det første ikoniske design-ur, tegnet af Luis Cartier tilbage i 1917 og fremstillet i 1918 – 100 år siden i år. Inspirationen kom fra den nye opfindelse, der var kommet med 1 verdenskrig: tanken. Urkassen ligner en stiliseret tank set oppefra, og selvom designet er opdateret flere gange gennem årene og blevet både mere aflangt og buet, er grundideen den samme.

İmage

Tank Americaine er et af de nyere skud på stammen, fra 1989. Det har den buede, aflange kasse. Et meget elegant dressur, og med den samme lækre finish, som man finder på andre Cartierure, inklusiv den cabochon slebne safir i kronen.

İmage

Det har stået højt på min hustrus ønskeseddel igennem flere år. Faktisk var det Tanken, der skulle have været hendes første Cartier, men så kom Ballon Bleu, og overhalede indenom. Men glemt var den ikke, så da der kom et godt tilbud, var det ikke rigtig muligt at lade det ligge.

Det er jo oprindeligt et herreur, men nuomdage sælges det i flere størrelser. Min hustru har heldigvis valgt en størrelse, som også passer fint til mig, skulle jeg få lyst til at låne det.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Så smukt. Tillykke med det. En ægte klassiker - og når tilbuddet er godt, så er det om at slå til!

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
Smukt. Tillykke til hustruen.... og dig ;-)
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Ordene klassisker og klassisk (mis)bruges utrolig ofte
Men her er de ord fuldt berettigede, tillykke til jer begge Icon_blink
Med det smukke ur. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
Flot! Stort tillykke med uret! Jeg synes firkantede ure er SÅ flotte på andre, men når jeg får dem på min egen arm, så ser det forkert ud :-) Men det kan være jeg snart skal prøve et igen.
[-]
  • cfnissen
Svar
Mange ta. alle sammen.

(29-12-2018, 01:00 AM)cfnissen Skrev: Så smukt. Tillykke med det. En ægte klassiker - og når tilbuddet er godt, så er det om at slå til!

Det er det. Ofte kommer de bare, når muligheden ikke er der, men her var på rette tidspunkt.

(29-12-2018, 10:44 AM)Stensbjerg Skrev: Ordene klassisker og klassisk (mis)bruges utrolig ofte
Men her er de ord fuldt berettigede, tillykke til jer begge Icon_blink
Med det smukke ur. Icon_cool

Æres den, som æres bør. Det er virkelig en klassiker :-)

(29-12-2018, 12:12 PM)onkeldunkel Skrev: Flot! Stort tillykke med uret! Jeg synes firkantede ure er SÅ flotte på andre, men når jeg får dem på min egen arm, så ser det forkert ud :-) Men det kan være jeg snart skal prøve et igen.

Jeg havde det også sådan, indtil jeg prøvede en Reverso. Jeg har prøvet Tanken og jeg kan sagtens se mig selv gå med det på et tidspunkt.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)