Maurice Lacroix er et mærke jeg køber første gang i år 2000, hvor det bliver et lille quartz ur i guld duble og som så mange andre ure er det for længst sendt videre. Jeg er ret vild med mærket og hvis man ikke tænker på gensalg, så er det rigtig okay at købe mærket der giver masser af kvalitet for pengene og selvom det ikke er så kendt i vores lille land, så er det mere udbredt i de sydligere himmelstrøg.
Her lige de første billeder af uret og det er lykkedes mig at fange den grønne farve, som ellers godt kan fremstå næsten sort, men der er mange farvetoner i det ur, alt efter hvordan belysningen er.
…..det selvlysende materiale......hvor lang tid lyser det når det er blevet aktiveret med lys?
Har ofte tænkt på hvad ideen er med det hvis det f.eks. kun holder 1/2 time eller en time. Selv har jeg et par ure der har H3 Lumi som er Tritium baseret. Det lyser konstant indtil det er brændt ud efter nok 20-30 år.
…..det selvlysende materiale......hvor lang tid lyser det når det er blevet aktiveret med lys?
Har ofte tænkt på hvad ideen er med det hvis det f.eks. kun holder 1/2 time eller en time. Selv har jeg et par ure der har H3 Lumi som er Tritium baseret. Det lyser konstant indtil det er brændt ud efter nok 20-30 år.
Husk at hvis du handler uden for EU, skal du betale told/moms
Jeg gætter på at du kommer til at give et sted mellem 14-16k for uret, inden det er på danske plader.
Utrolige prisforskelle på disse ure, men det findes på mange modeller og mærker...??
Det vigtigste er at du køber noget du kan lide og er parat til at give prisen med et smil.
Lumen på dette ur er okay, men ikke noget jeg giver top karakter på nogen måde.
De permanente rør som lyser i 20-30 år er en god løsning og har haft glæde af det i nogle af mine ure.
Har lige tjekket tiden på mit nye Maurice Lacroix og det ligger skarpt på sekundet, så det tyder godt og så er det en let hed på håndledet der giver rigtig god bære komfort. På nato remmen er det en fornøjelse og jeg elsker disse remme, især når jeg sidder ved computeren og skriver og ikke mærker et massivt spænde eller lænke presse på håndledet eller når jeg skriver på den bærbare så er der ikke noget der skurer henover kabinettet.
Jeg er spændt på hvordan materialet vil vise sin styrke...det vil være lidt øv hvis det viser sig at kunne "knække" som ved kasser af keramik, men nu får vi se. Med hensyn til farvning af kasser i alle regnbuens farver, tror jeg ikke på det og kunne da ikke forestille mig at gå med et ur helt i gul, men i guldfarve..jo det kunne være okay.
Uret knækker ikke for dig Michael, jeg tror det er brøl stærk. Nu ved jeg ikke hvor stor en del der er lavet af keramik, hvis den er stor, kan det måske være følsom for kraftig slag, som hvis man taber den ned på et flisegulv eller lignende?
(17-10-2018, 11:04 AM)Henrik A Skrev: Uret knækker ikke for dig Michael, jeg tror det er brøl stærk. Nu ved jeg ikke hvor stor en del der er lavet af keramik, hvis den er stor, kan det måske være følsom for kraftig slag, som hvis man taber den ned på et flisegulv eller lignende?
Det tror jeg heller ikke, men det har ikke været muligt at finde nogen test af materialet, hvilket jeg finder besynderligt, det ville da være oplagt at vise hvor meget sådant et ur kan holde sig til ??
Jeg nyder det fine ur og glæder mig til at skyde nogle billeder på dagens strandtur